گیلان، استان مشخص صادرات کالا به روسیه انتخاب گردد

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان خواهان انتخاب گیلان به عنوان استان مشخص صادرات کالا به روسیه شد و گفت: گیلان با وجود مرزهای دریایی، زمینی و همچنین سه بندر نقش مهمی در توسعه صادرات و واردات کالا داشته و دارد.

گیلان، استان مشخص صادرات کالا به روسیه انتخاب گردد

ارسلان زارع امروز (پنچ شنبه) در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان و شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت که با حضور وزیر نیرو در سالن غدیر استانداری اظهار کرد: در شرایط امروز کشور با وجود تحریم های ظالمانه استکبار، افتتاح پروژه های ملی نشانگر علاقه استوار خادمان به مردم برای گذر از همه چالش ها و شرایط سخت و امیدبخشی به مردم است.

استاندار گیلان اضافه نمود: گیلان با وجود مرزهای دریایی، زمینی و همچنین سه بندر انزلی، کاسپین و آستارا با حجم تبادلات 20 میلیون تن کالا در سال نقش مهمی در توسعه صادرات و واردات کالا داشته و دارد.

وی با بیان اینکه دوازدهمین گمرک صادرات کشور و سومین گمرک واردات کشور متعلق به گیلان است، توضیح داد: منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور نقش موثری در صادرات و واردات دارد.

زارع با اشاره نقش گیلان در موافقتنامه مالی اورآسیا، گفت: در حال اجرا امورات مقدماتی این تفاهم نامه هستیم، میز اورآسیا برای اعضای در استان تشکیل و حکم آنان اعطا شد. تا به امروز کارگروه اورآسیا برای بروزرسانی کالاها و شناسایی کالاهای اولویت دار تشکیل شد.

استاندار گیلان اعلام نمود: گیلان آمادگی عضویت در کارگروه تجارت کالا دارد، انجام 70 درصد صادرات ایران به روسیه از گیلان خود بیانگر نقش محوری این استان است؛ لذا پیشنهاد می کنیم که گیلان به عنوان استان تعیین عهده دار صادرات کالا به روسیه انتخاب گردد.

وی با بیان اینکه طرح شبکه مویرگی توزیع کالا در روسیه در گیلان تشکیل شده است ، گفت: یکی از پروژه های ملی و فراملی گسترش شبکه حمل و نقل ریلی از رشت به انزلی و رشت به آستارا است که بهره برداری از این پروژه ها را برای سال 99 برنامه ریزی نموده ایم.

استاندار گیلان توضیح داد: منطقه آزاد انزلی با وجود سه پست اسکله، انبار رو باز، آزمایشگاه مجهز، گمرک الکترونیکی و شهرک صنعتی آمادگی دارد تا نقش موثرتری را در راستای موافقتنامه مالی اورآسیا ایفا نماید.

در ادامه ذبیح اله نیکفر، رئیس مجمع نمایندگان گیلان به استفاده از ظرفیت های گرشگری با وجود تحریم ها، اظهار کرد: گیلان با وجود ظرفیت های گردشگری نظیر سواحل، طبیعت و دریا می تواند مقصد گردشگران اورآسیا باشد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس گفت: استفاده از ظرفیت کشاورزی در حوزه اورآسیا پیشنهاد می گردد، بخصوص در حال حاضر که کشاورزی ما از سنتی به صنعتی گرایش پیدا نموده است .

وی افزود: منطقه اورآسیا می تواند فرصت خوبی برای عرضه کالاهای استان باشد، در این راستا انتظار داریم دولت در تسهیل ترخیص و ایجاد تسهیلات لازم برای تجار چاره اندیشی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 31265

به "گیلان، استان مشخص صادرات کالا به روسیه انتخاب گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیلان، استان مشخص صادرات کالا به روسیه انتخاب گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید