3 توصیه برای جلوگیری از خستگی مفرط کارمندان حین دورکاری
به گزارش مهسان بلاگ، کارمندانی که از خانه کار می نمایند، در مقایسه با محل کار بیشتر در معرض خستگی مفرط قرار دارند. به همین دلیل مدیران باید مراقب نشانه های این نوع خستگی بوده و با انجام چند کار ساده از دچار شدن کارمندان به آن جلوگیری نمایند.

ریچارد بارتون (Rich Barton)، مؤسس پلتفرم های Zillow, Expedia و Glassdoor اخیراً در گفتگویی با سایت GeekWire در خصوص خطرات خستگی مفرط کارکنانی که به خاطر شیوع ویروس کرونا از خانه کار می نمایند صحبت نموده است.
بارتون با اشاره به این که یکی از عظیم ترین خطرات کار کردن از خانه اضافه کاری بیش از حد است، به مدیران و کارفرمایان چند توصیه نموده که به یاری آن ها می توان کارمندان را به فاصله دریافت از کار و رفع خستگی تشویق کرد.
1. به همه کارمندان یک روز مرخصی اضافه دهید
بارتون می گوید او و دیگر مدیران طی ویدیوها چت ها متوجه خستگی بیش از حد در بیشتر اعضای تیم شده بودند به همین دلیل مدیران تصمیم دریافتد به همه کارکنان یک روز مرخصی بیشتر بدهند. آن ها از اعضای تیم خواستند تا همه در یک روز تعیین به مرخصی بروند تا فشار کار روی دوش بعضی کارمندان نیفتد. نکته مهم این که مدیران هم مرخصی دریافتد تا با این کار تک تک اعضا پس از مرخصی سر حال و قبراق کار را آغاز نمایند.
2. ویدیوکنفرانس ها را با پنج دقیقه تأخیر آغاز کنید
بارتون می گوید این توصیه را مت مولنوگ (Matt Mullenweg)، خالق وردپرس و مدیرعامل شرکت اتوماتیک (Automattic) که کارمندانش همواره دورکار هستند، به او نموده است. به گفته او کارکنانی که تمام طول روز را در ویدیوکنفرانس ها سپری می نمایند، جدا شدن از وب کم برایشان بسیار سخت می گردد و تمایل کمتری به دستشویی رفتن یا نوشیدن قهوه پیدا می نمایند.
بارتون می گوید: به نظر می رسد در دنیای واقعی، ترک کردن اتاق کنفرانس و دستشویی رفتن نسبت به دنیای مجازی از لحاظ اجتماعی بیشتر جا افتاده است. مردم احساس می نمایند باید حتماً در تمام اوقات در دیدار مجازی حضور داشته باشند.
به گفته او دیدار های حضوری باید نیم ساعت تا حداکثر یک ساعت باشند و کنفرانس بعدی با پنج دقیقه تأخیر آغاز گردد تا کارمندان نیازهای خود را رفع نموده و پیش از آغاز آن احساس راحتی نمایند.
3. بعضی جلسه ها را فقط به شکل صوتی برگزار کنید
استیو جابز، مدیرعامل فقید اپل دیدار کردن با دیگران حین قدم زدن را به کنفرانس هایی که در اتاق برگزار می شوند ترجیح می داد. تحقیقات نشان می دهند که مدیرعامل سابق اپل تصمیم درستی می گرفته است.
بارتون می گوید اگر می خواهید فقط با یک نفر جلسه بگذارید و احتیاجی به نمایش دادن نمودارها و یادداشت برداری ندارید، بهتر است دیدار را فقط صوتی برگزار کنید. با این کار هر دو طرف می توانند حین صحبت کردن قدم هم بزنند. تماس صوتی کارکنان را تشویق می نماید تا کمی تحرک داشته باشند که هم از استرس آن ها کم می نماید و هم اجازه می دهد تا کارشان را انجام دهند.
منبع : دیجیاتو
منبع: آی تابناکمجله ابوذریون: نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان
عکسفا: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا