3 درمان خانگی برای دفع سنگ کلیه

به گزارش مهسان بلاگ، بسیاری معتقدند درد سنگ کلیه با درد زایمان برابری می نماید. اگر سنگ کلیه دارید یا مستعد ابتلا به آن هستیدمی توانید از درمان های خانگی بهره ببرید. البته به هشدارها و نبایدهای دارویی هم توجه داشته باشید.

3 درمان خانگی برای دفع سنگ کلیه

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

سرکه سیب

سرکه سیب حاوی استیک اسید است و به همین دلیل در حل شدن سنگ کلیه موثر عمل می نماید. به علاوه موقع دفع ادرار می تواند باعث ایجاد درد کمتری گردد. سرکه سیب علاوه بر مناسب بودن برای کلیه خواص زیاد دیگری هم دارد که برای بهره مند شدن از آن ها کافی است دو قاشق غذا خوری از این سرکه را با 175 تا 225 میلی لیتر آب تصفیه شده ترکیب کنید و این محلول را در طول روز بنوشید.

هشدار: دقت داشته باشید مجاز نیستید که روزانه بیشتر از یک لیوان 225 میلی لیتری از این محلول را بخورید.

افرادی که به دیابت مبتلا هستند باید درباره نوشیدن این محلول هوشیار باشند و در طول روز با دقت قند خون شان را آنالیز نمایند.

آب لیمو

یکی از بهترین درمان های خانگی برای سنگ کلیه استفاده از آب لیمو است. می توانید آب لیموی تازه را به اندازه ای که طعم مورد علاقه تان را بگیرد

به آب نوشیدنی اضافه کنید. لیمو حاوی سیترات است؛ نوعی ماده شیمیایی که مانع از تبدیل کلسیم به سنگ کلیه می گردد.

آب انار

قرن هاست که آب انار به عنوان بهبود بخش عملکرد کلیه ها مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید آب انار مواد سمی و سنگ ها را با ادرار دفع می نماید. انار سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند کلیه ها را سالم نگه دارد و مانع از ایجاد سنگ کلیه گردد. همچنین مصرف آب انار اسیدیته ادرار را کاهش می دهد و پایین آمدن اسیدیته ریسک ابتلا به سنگ کلیه در آینده را کم خواهد نمود. برای مصرف آب انار در طول روز، سقف خاصی معین نشده است اما اگر از درمان های مربوط به کبد، درمان فشار خون مثل دیوریل یا کلروتیازید و رزوواستاتین یا کرستور استفاده می کنید، نباید آب انار بنوشید.

منبع: همگردی
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 74096

به "3 درمان خانگی برای دفع سنگ کلیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 درمان خانگی برای دفع سنگ کلیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید