8 هزار جلد کتاب به سالمندان صربستان برای روز های قرنطینه اهدا شد

به گزارش مهسان بلاگ، انتشارات لاگونا Laguna و وولکان Vulkan دو مرکز انتشارات عظیم در صربستان در زمان شرایط اضطراری ناشی از ویروس کرونا در کشور تصمیم گرفتند که 8 هزار جلد کتاب را به قشر سالمند هدیه نمایند.

8 هزار جلد کتاب به سالمندان صربستان برای روز های قرنطینه اهدا شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در بلگراد، انتشارات لاگونا Laguna و وولکان Vulkan دو مرکز انتشارات عظیم در صربستان در زمان شرایط اضطراری ناشی از ویروس کرونا و با هدف اینکه کتاب می تواند این روز های سخت را برای سالمندان با محتویات خوب آسان تر کند، هشت هزار جلد کتاب را در بسته بندی های متعدد به شهرداری بلگراد به عنوان هدیه برای سالمندان تحویل دادند.

آندریا رادولوویچ Andriya Radolovich معاون رئیس مجمع عمومی شهرداری بلگراد در این باره گفت: این دو انتشارات با اقدام بشر محبت آمیز و شناختن احتیاج های سالمندان در این زمان سخت برای شهر بلگراد و تمامی کشور این کتاب ها را هدیه کردند.

ایوان کارل Ivan Karl مسئول فرهنگی شهرداری بلگراد نیز این اقدام بشرمحبت آمیز را نشانه فرهنگی و مسئولیت پذیری فرهنگی دانست و گفت که چنین تصمیمی نشان می دهد که در کشور ما در مواقع سخت وحدت و همبستگی وجود دارد.

وی معتقد است که چنین حرکتی فقط شروع یاری های بشر محبت آمیز است و می توان چنین اقدامات مشابهی را در آینده انتظار داشت. همچنین دولت صربستان حدود 40 یورو را برای یاری به بازنشستگان اعلام نموده و این مبلغ به حساب این افراد واریز شده است.

سالمندان بالاتر از 65 سال در صربستان بخاطر تدابیر امنیتی اتخاذ شده در چارچوب شرایط اضطراری در کشور نمی توانند به استثنای روز هایی که از طرف دولت برای خرید مشخص نموده است، از خانه بیرون بیایند. برای تسهیلات این قشر در نقاط مختلف مراکزی وجود دارند که افراد سالمند برای تأمین دارو و یا مواد غذایی می توانند با این مراکز تماس برقرار نمایند تا اینکه مایحتاج های آن ها توسط داوطلبین جوان در دسترس آنان قرار بگیرد.

دولت صربستان برای به حداقل رساندن شمار مبتلایان به ویروس کرونا (کووید -19) ممنوعیت خروج مردم به مدت 84 ساعت را در زمان عید پاک در شهر های صربستان را اعلام نموده که از ساعت 17 روز آدینه 29 فروردین تا ساعت 5 بامداد روز سه شنبه دوم اردیبهشت ادامه دارد. دولت این تصمیم را در راستای جلوگیری از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا اتخاذ نموده است.

دولت صربستان از بدو شیوع ویروس کرونا در این کشور تدابیر پیشگیری شدیدی را از جمله ممنوعیت خروج از خانه از ساعت 17 تا ساعت پنج بامداد به اجرا در آورده و در حال حاضر با یاری های دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین کارشناسان و متخصصین اپیدمیولوژی و تأمین مراکز متعدد درمانی برای بستری مبتلایان به ویروس کرونا کوشش زیادی را در سطح کشور برای مهار کردن این ویروس به اجرا گذاشته است.

تأمین ماسک و دیگر احتیاج های پزشکی و دارویی، متوقف کردن حمل و نقل عمومی در شهر و بین شهری، بستن تمامی رستوران ها و قهوه خانه ها، کتابخانه ها و متوقف کردن پرواز هواپیما های مسافربری از فرودگاه بین المللی نیکولا تسلا بلگراد، پایتخت صربستان از دیگر موارد مهمی هستند که صربستان در مبارزه با ویروس کرونا به کار گرفته است.

جریمه سنگین برای افرادی که مقررات شرایط اضطراری را اجرا ننمایند یکی از اقدامات مهم در ممانعت از خروج مردم به ویژه سالمندان از خانه ها است که نتیجه مطلوبی داده است.

بر اساس تدابیر اتخاذ شده توسط دولت صربستان، حضور افراد سالمند بالاتر از 65 سال در شهر ها و افراد بالاتر از 70 سال در روستا ها ممنوع است و دولت برای این افراد، تسهیلاتی را فراهم آورده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 23 خرداد 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 45316

به "8 هزار جلد کتاب به سالمندان صربستان برای روز های قرنطینه اهدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 هزار جلد کتاب به سالمندان صربستان برای روز های قرنطینه اهدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید