9خبر نوبخت درباره حقوق ها

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس سازمان برنامه و بودجه آخرین اقدامات انجام شده در رابطه با تغییر حقوق در بخش های مختلف برای کارکنان و بازنشستگان را اعلام نمود و در اظهاراتش اشاره داشت که در بعضی موارد آنچه لازم بوده، دولت انجام داده و باید مجلس اقدام کند.

9خبر نوبخت درباره حقوق ها

به گزارش ایسنا، طبق روال ماه های اخیر، امروز (دوشنبه، 11 مرداد) هم محمدباقر نوبخت در لایو اینستاگرامی به گفت وگو پرداخت و طی آن جریان حقوق و آنچه که مربوط به این موضوع در سازمان ها و بخش های مختلف است را، تشریح کرد. این آخرین لایو اینستاگرامی نوبخت در دولت دوازدهم بود.

بازنشسته ها نگران نباشند

اولین موضوعی که رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره آن شرح داد، لایحه دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی بود و خاطرنشان کرد که پیش نویس این لایحه بعد از مشورت با نمایندگان بازنشستگان آماده، در دولت تصویب و در نهایت به مجلس تقدیم شد و اکنون منتظر هستیم تا نمایندگانی که اعلام نموده بودند آماده تصویب این لایحه هستند در این رابطه اقدام نمایند.

وی اضافه نمود: لایحه در مجلس است و نباید دیگر مجلس دنبال بار اقتصادی آن باشد چراکه وقتی دولت لایحه ای را به آن ارائه می نماید یعنی بار اقتصادی آن را پیش بینی نموده است مگر این که نماینده ها طرح هایی را به آن اضافه نمایند که احتیاج به تامین اقتصادی نو داشته باشد.

نوبخت با بیان این که دولت در خاتمه خود لایحه را نهایی نموده و انتظار همکاری مجلس برای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را دارد، گفت: البته احتیاجی هم به لایحه نیست و نباید بازنشستگان در این رابطه نگران باشند ما در استعلام سازمان بازنشستگی کشوری هم تاکید نموده ایم که اجرای این طرح مقید به یک سال نیست و باید استمرار داشته باشد.

پاداش بازنشستگی آماده است، دستگاه ها اقدام نمایند

معاون رئیس جمهور در ادامه درباره آخرین شرایط پرداخت پاداش بازنشستگی سال 1399 یادآور شد که در سوم مرداد امسال تخصیص لازم به خزانه ابلاغ شده و دستگاه های مربوطه باید با اعلام به خزانه این پول را دریافت نمایند، بنابراین هر آنچه که لازم بوده سازمان برنامه و بودجه انجام داده است.

وی بعلاوه از تخصیص 300 میلیارد تومانی به صندوق بازنشستگی هما هم اطلاع داد و گفت که طی مذاکرات انجام شده مقرر شد فعلا 300 میلیارد تومان یعنی هر ماه 100 میلیارد تومان به این صندوق پرداخت گردد و ما وظیفه خود در این رابطه را عملی کردیم.

فرهنگیان نگران نباشند، مجلس تسریع کند

خبر دیگر نوبخت درباره لایحه رتبه بندی معلمان بود و گفت که از سال 1399 در جلسات متعدد پیش نویس لایحه رتبه بندی معلمان تهیه و در دولت تصویب و به مجلس ارائه شد اما در مجلس تغییراتی در آن اعمال شده که ممکن است منابع اقتصادی را تغییر دهد. از سویی مجلس از دولت سوال نموده که آیا منابع اقتصادی این طرح دیده شده است؟ هرچند که این سوال متعارفی نیست اما ما کتباً خاطرنشان کردیم تمامی منابعی که برای اجرای این طرح در خصوص معلمان لازم بود در دولت تامین شده است.

وی ادامه داد: در صورتی که مجلس بخواهد به لایحه رتبه بندی معلمان مواردی را اضافه کند می تواند با تغییر منابع اقدام نموده و یا این که منابع نو پیش بینی کند. حتی طی مذاکراتی که در مجلس داشته ایم تاکید بر این که کمیسیون های برنامه و بودجه و بعلاوه اجتماعی به آموزش عالی پیوسته و در این رابطه آنالیز نمایند.

به گفته نوبخت، مسئله ای در خصوص رتبه بندی معلمان از سوی دولت وجود ندارد و مجلس باید در این رابطه تسریع کند.

فوق العاده ویژه فرهنگیان را ابلاغ کردیم، یک نفر می خواست مشورت کند!

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص فوق العاده ویژه فرهنگیان هم شرح داد و گفت که ما از ظرفیت قانونی برای استفاده از 21 تا 27 درصد به تناسب سنوات اجرایی فرهنگیان پیش بینی کردیم و طی نامه ای به آموزش و پرورش ابلاغ شد اما شخصی گفته بود که باید در این رابطه مشورت کند که باید آن شخص را توبیخ می کردم چراکه وقتی سازمان برنامه و بودجه هر جدول، تغییر و یا اصلاحی در خصوص حقوق و یا مجوزهای سازمانی صادر می نماید، مکلف به اجرای آن هستند و نباید تعلل نموده و بگویند برویم و مشورت کنیم.

وی تاکید نمود که بر این اساس بار دیگر به وزارت آموزش و پرورش نامه نوشتم که باید فوق العاده ویژه فرهنگیان از 21 تا 27 درصد اجرا گردد.

آخرین خبر در خصوص فوق العاده های کادر درمان

در ادامه این گفت وگو رئیس سازمان برنامه و بودجه از شرایط پرداخت ها به کادر سلامت اطلاع داد و یادآور شد که پیش از این می گفتیم کادر درمان اما این گله وجود داشت که عبارت درمان تمامی بخش ها را در نظر نمی گیرد و از این جهت کادر سلامت را جایگزین کردیم و در این باره باید بگویم که از دی ماه سال قبل و براساس مصوبه ستاد کرونا فوق العاده ویژه برای کادر سلامت اجرایی شد.

وی ادامه داد: اما حوزه بهداشت خواهان آن بود که با توجه به شرایط موجود بار دیگر از قانون تسریع استفاده گردد ولی چون با خود بار اقتصادی به همراه داشت طی مکاتبه ای با دبیر ستاد مقابله با کرونا خواستیم تا موافقت های لازم در این رابطه صادر گردد که منتظر آن هستیم.

ابهامات همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی رفع شد

معاون رئیس جمهور بعلاوه از شرایط همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم و علوم پزشکی اطلاع داد و گفت که این موضوع از اول فروردین اجرایی شده است اما در متن قانون ابهاماتی ایجاد شده بود در خصوص شرایط پژوهشگاه ها و یا دانشگاه های وابسته به وزارت علوم که طی مذاکرات انجام شده و هماهنگی ای که با مجلس داشتیم در نهایت این کش و قوس ها هم رفع شده و در حال انجام است.

قانون تسریع برای زندان ها و دامپزشکی

خبر دیگر نوبخت برای اجرای قانون تسریع در سازمان زندان ها و دامپزشکی بود که خاطرنشان کرد اجرای آن آغاز شده است و در خصوص زندان ها حتی احکام هم صادر شده و در خصوص دامپزشکی هم آنچه که لازم بوده سازمان برنامه و بودجه انجام دهد اقدام نموده است. اگر مورد دیگری وجود دارد باید پیگیری گردد.

افزایش اعتبار معلولان تا 2000 میلیارد تومان

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص قانون حمایت از معلولان هم یادآور شد: طی جلسه ای که با معلولان و نمایندگان مربوطه داشته اند مقرر شده تا اعتبار آنها با توجه به احتیاج موجود از 1700 به 2000 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

مطالبات آتش نشانان در حال پیگیری است

نوبخت در ادامه گفت: طی مدت اخیر آتش نشانان هم مطالباتی داشته اند که ما با دعوت از نمایندگان مربوطه جلساتی برگزار کردیم و کارگروهی تشکیل شد تا پیگیر این مطالبات در حد توان سازمان برنامه و بودجه باشیم و این موضوع در جریان واقع شده است.

وی این را هم گفت که مطالبات ایثارگران و اعتبارات آنها هم هر آنچه لازم بوده پرداخت شده است.

تور روسیه: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: فرارو
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 92884

به "9خبر نوبخت درباره حقوق ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9خبر نوبخت درباره حقوق ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید