آخرین جزئیات از دلیل آشفتگی بازار تایر های کامیونتی و نیسان باری
به گزارش مهسان بلاگ، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر درخصوص فراوری تایر های کامیونتی و نیسان باری توضیحاتی داد.

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر در گفت و گو با خبرنگار ، با اشاره به آشفتگی بازار تایر های کامیونتی و نیسان باری گفت: اصلی ترین دلیل این آشفتگی بی عدالتی در قیمت گذاری آن تایر هاست. فرایند قیمت گذاری برای این دسته از کالا ها به گونه ای بود که حتی هزینه های فراوری را پوشش نمی داد.
او با بیان اینکه فراوری نمایندگان علاقه به سرمایه گذاری در فراوری تایر سایز 16 ندارند، گفت: فراوری نمایندگان ترجیح می دهند در فراوری کالایی سرمایه گذاری نمایند که فرایند مشخصی ندارد که این فرایند بیشتر در تایر سایزهای دیگر است چرا که سود بیشتری دارد.
تنها در مورد مصوبه اخیر اصلاح قیمت تایر، گفت: اگر قیمت گذاری برای تایرهای سایز 16 تغییر کند فراورینمایندگان اطمینان حاصل خواهند که به سود خواهند رسید و در نتیجه در این بخش سرمایه گذاری خواهند کرد که به دنبال آن کمبود این بخش در بازار مرتفع خواهد شد.
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر در پاسخ به این سوال مبنی بر دلیل کمبود تایر، گفت: واردات بی حساب و کتاب تایر از 2 سال پیش مسائل زیادی را برای این صنف ایجاد کرد. کمبود تایر های سایز کامیونتی و نیسان باری باعث شد واردات برای آن افزایش یابد. با ایجاد رانت وارداتی برای برخی از سایز های تایر ناوگان سنگین، واردنمایندگان تنها مدل هایی را وارد می کردند که برای آن ها سودآور بود.
او با بیان اینکه قیمت تایر های فراوری داخل و تایر های وارداتی رقابتی با یکدیگر ندارند، گفت: نمی توان انواع تایر را با یکدیگر محاسبه کرد چرا که هر کدام کیفیت متفاوت در نتیجه قیمت متفاوتی خواهند داشت.
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر با بیان اینکه در کشور ما هیچ کالایی امکان رقابت با کالای چینی را ندارد، گفت: در کل باید گفت در بیشتر کشور های دنیا مانند چین که تایر فراوری می نمایند به منظور مبارزه با تسخیر بازار توسط تایر های چینی ها، قوانین ضد دامپینگ وضع می گردد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوانمجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری
باتسک: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین