آمریکا با تحریم فولاد به دنبال ضربه زدن به کل صنایع کشور است

به گزارش مهسان بلاگ، تهران (پانا) - بهمن آرمان، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است هدف آمریکا از تحریم مهندس حمید رضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، تحریم یک فرد نیست بلکه تحریم صنایع مرتبط به این شرکت، مانند صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، نفت و گاز و کل سیستم اقتصادی کشور است.

آمریکا با تحریم فولاد به دنبال ضربه زدن به کل صنایع کشور است

به گزارش ایلنا،بهمن آرمان، تحریم ایشان توسط ایالات متحده را ادامه فضاسازی های ضدتوسعه ای در ایران دانست و گفت: متاسفانه فضاسازی های ضدتوسعه ای در ایران ریشه عمیق داشته و جریان های سیاسی داخلی و خارجی روی آن حساس هستند.

وی معتقد است: موضوعات مطرح شده در خصوص انحرافات اقتصادی فولاد مبارکه مخصوص این شرکت نبوده و بسیاری از شرکت ها نیز درگیر این موضوع هستند و نباید این امر را یک تسویه حساب جناحی و یا گروه خاص دانست. ممکن است هر بنگاه اقتصادی دچار فساد اقتصادی شود. اما چرائی اینکه جریان های خاص سیاسی در داخل و خارج از کشور نسبت به این موضوع حساس شده و واکنش نشان می دهند، قابل تامل است. مشابه این موضوع را می توان در پرونده واگذاری هفت تپه و یا پارس آباد مغان جست و جو کرد. اخبار این دو پرونده توسط رسانه های داخلی و خارجی بدون توجه به واقعیت موضوع، بزرگ نمایی شده و منتشر می شد.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی تاریخ ایران است، اعلام کرد: ارزش تولیدات این مجموعه بیش از 4 میلیارد دلار بوده و حدود 45 درصد کل تولید فولاد کشور را در اختیار دارد. طبیعتا افرادی هستند که به دنبال رانت و سواستفاده از این گردش اقتصادی بسیار بزرگ باشند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با رد ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر کم شدن 2 میلیون تن از تولیدات فولاد مبارکه، گفت: فولاد مبارکه پس از اجرای طرح های توسعه ای، تولید خود را در سال 99 به بیش از 3 برابر ظرفیت اسمی رسانده است. این امر نشان می دهد عنوان چنین اتهاماتی از سوی برخی از نمایندگان مجلس یک فضاسازی سیاسی است.

وی تحریم مهندس بزرگیان، مدیر عامل فولاد مبارکه از سوی آمریکا را برای منزوی کردن این شرکت دانست.

آرمان معتقد است: با از زیر خاکستر در آوردن طرح توسعه ای نورد گرم 2، شدت حملات به فولاد مبارکه افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: فولاد مبارکه با اجرای طرح های توسعه خود ، می تواند محصولاتی را تولید کند که به غیر از چین، ژاپن و کره جنوبی هیچ کشور دیگری توان ساخت آن را در آسیا ندارد و ایران به بازاری دست پیدا خواهد کرد که تا شرق آسیا رقیبی نخواهد داشت. به دنبال اجرای این طرح ها ، شدت حملات بر شرکت فولاد مبارکه تشدید و انواع اتهاماتی و اظهار نظرها عنوان شده است.

وی با اشاره به بازار محصولات فولاد مبارکه در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، نفت و گاز گفت: به ازای ایجاد یک شغل در فولاد مبارکه 100 شغل دیگر در کشور فعال می شود. بنابراین دشمن قصد دارد با ضربه زدن به 20 هزار کارگر شاغل بطور مستقیم در این مجموعه، شغل 350 هزار نفر در صنایع دیگر را تحت شعاع قرار دهد.

این کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است: هدف آمریکا از تحریم مهندس بزرگیان، تحریم یک فرد نیست، بلکه تحریم صنایع مرتبط به فولا مبارکه مانند صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، نفت و گاز یعنی سیستم اقتصادی کشور است.

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

virapars.ir: مجله ویراپارس | مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 74933

به "آمریکا با تحریم فولاد به دنبال ضربه زدن به کل صنایع کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا با تحریم فولاد به دنبال ضربه زدن به کل صنایع کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید