تحریم ها صادرات گیاهان دارویی به کشورهای اروپایی را افزایش داده است

به گزارش مهسان بلاگ، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی گفت: تحریم های ظالمانه ای که در سال های اخیر بر کشور ما سایه افکنده پتانسیل و توانمندی هایی در حوزه گیاهان دارویی به منصه ظهور گذاشته و زمینه ای برای رشد و صادرات در کشورهای اروپایی فراهم نموده است.

تحریم ها صادرات گیاهان دارویی به کشورهای اروپایی را افزایش داده است

محمد عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب ایرانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره اینکه چرا مردم به سمت استفاده از داروهای گیاهی سوق پیدا نموده اند گفت: باید این موضوع را به عنوان یک اصل کلی در نظر بگیریم.

وی اضافه نمود: اقبال مردم به سمت مصرف کالاهای وارداتی عموماً از چند کشور خاص ریشه در زمانی دارد که صنعت ایران توان فراوری نداشت و توجه فراوریکنندگان خارجی به بازار مصرف ایران و نیازسنجی دقیق و آنالیز علائق مردم، بازار را برای ورود و تثبیت محصولات خود مهیا کردند.

بهبود بازار مصرف کالاهای ایرانی و فراهم شدن بستر صادرات به کشورهای اروپایی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب ایرانی معاونت علمی و فناوری گفت: در سال های اخیر با راهنمایی صحیح فراوریکنندگان محصولات گیاهی در حوزه های بسته بندی، ارائه اطلاعات صحیح از محصولات خود و توجه به سلیقه بازار در فراوری این امر را کمرنگ نموده است. همچنین با پیشرفت بخش تحقیق و توسعه در شرکت های فراوریکننده و فراوری کالاهای نوآور و دانش بنیان براساس دانش روز نه تنها موجب بهبود بازار مصرف کالاهای ایرانی در داخل بلکه شرایط صادرات آن ها به دیگر کشورها حتی کشورهای اروپایی فراهم شده است.

توسعه و رشد بازار شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور

عصاره ادامه داد: صادرکنندگان گیاهان دارویی با مسائل بسیاری روبرو اند از جمله تحریم ظالمانه ای که در سال های اخیر بر کشور ما سایه افکنده و موجب سختی کار و مصائب بسیاری شده است. برگزاری جشنواره ملی گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی نیز یکی از فرصت هایی است که پتانسیل ها و توانمندی های این حوزه به منصه ظهور گذاشته می گردد و زمینه ای برای رشد و توسعه بازار شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور در این حوزه فراهم نموده است.

وی در سرانجام گفت: با توجه به تجربه برگزاری دوره های پیشین و استقبال پرشور متخصصان و فعالان عرصه گیاهان دارویی و عموم مردم و علاقمندان از جشنواره و نمایشگاه های پیشین گیاهان دارویی و همچنین اهمیت جریان سازی اقتصاد دانش بنیان برپایه زیست بوم کارآفرینی و ترویج فرهنگ مصرف گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی در جهت اصلاح سبک زندگی مردم، این ستاد را برآن داشته است که دوره پنجم از این رویداد باشکوه ملی را مهرماه سال 1399 در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار نماید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 39051

به "تحریم ها صادرات گیاهان دارویی به کشورهای اروپایی را افزایش داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم ها صادرات گیاهان دارویی به کشورهای اروپایی را افزایش داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید