تربیت پزشک عمومی حاذق وظیفه اصلی دانشگاه علوم پزشکی است

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تربیت پزشک عمومی حاذق را یکی از وظایف اصلی دانشکده پزشکی دانست و گفت: باید برای ارتقای صندلی کارورزان و کارآموزان در فرآیند درمان برنامه ریزی کنیم.

تربیت پزشک عمومی حاذق وظیفه اصلی دانشگاه علوم پزشکی است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست شورای عالی بازنگری برنامه پزشکی عمومی، وضعیت بازنگری پزشکی 90 در مقطع علوم پایه، مطب، کارآموزی و کارورزی برگزار گردید.

در این نشست علیرضا سیما، مدیر دفتر توسعه آموزش پزشکی، در گزارشی اقدامات اجرا شده در زمینه بازنگری برنامه پزشکی عمومی را تشریح کرد و گفت: مهم ترین اقداماتی که در چند ماه گذشته اجرا شده، بهبود کیفیت آموزش کارآموزان و کارورزان در بیمارستان هاست که با حمایت معاونان آموزشی بیمارستان ها اجرا شده است.

سیما با تأکید برافزایش نقش کارورزان در فرایند درمانی اضافه کرد: با حمایت ریاست، معاونان آموزشی و درمان دانشگاه، لیست حداقل دستورات پزشکی رایج کارورزان استخراج شده تا بتوانند نقش بیشتری در تصمیم گیری درمان بیماران داشته باشند.

وی با اشاره به فرآیند مجازی سازی که با مشارکت اعضای هیئت علمی اجرا شده، اضافه کرد: درحال برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت بیمارستان ها هستیم تا اعضای هیئت علمی برای مجازی سازی فرآیند های خود بتوانند راحت تر اقدام نمایند.

مدیر دفتر توسعه آموزش پزشکی، از به کارگیری سامانه سیپاد برای ارزیابی رفتار حرفه ای اطلاع داد و اظهار کرد: در آینده نزدیک امکان استفاده از این سامانه برای ارزیابی اعضای هیئت علمی و فراگیران فراهم می گردد.

سپس شهریار نفیسی رئیس دانشکده پزشکی، آموزش پزشکی عمومی را از مهم ترین اولویت های دانشکده پزشکی دانست و تاکید نمود: دانشکده پزشکی وقت بسیاری را صرف ارتقاء آموزش پزشکی عمومی می نماید و از سال گذشته تاکنون اقدامات بسیاری در این خصوص اجرا شده است.

وی با اشاره به تحولات مثبتی که در بیمارستان های ضیائیان و بهرامی اجرا شده اضافه کرد: پیشرفت های خوبی در این دو بیمارستان اجرا شده امیدواریم در بیمارستان بهارلو نیز شاهد توسعه آموزشی باشیم.

نفیسی با اشاره به اقدامات مهم دوره کارورزی گفت: برای ارتقاء این دوره کانال مجازی را تشکیل دادیم که کارورزان بتوانند مسائل و پیشنهاد های خود را مطرح نمایند و این نظرات به اصلاح فرایند ها یاری بسیاری نموده است.

عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در جمع بندی مباحث مطرح شده با قدردانی از کوشش های اجرا شده، اعلام کرد: شعار این دوره مدیریت دانشگاه، ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی عمومی است و خوشحالم کوشش هایی که از سال های قبل آغاز شده در این دوره قوت یافته است. دانشگاه نیز در این زمینه شما را حمایت می نماید.

وی تربیت پزشک عمومی حاذق را یکی از وظایف اصلی دانشکده پزشکی دانست و ادامه داد: باید برای ارتقاء صندلی کارورزان و کارآموزان در فرآیند درمان برنامه ریزی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه ارتقاء کیفیت دوره پزشکی عمومی یک فرایند تدریجی است؛ اعلام کرد: فرایند ها را تدریجی و قدم به قدم اصلاح کنید به یک باره نمی توان تغییر اثربخشی ایجاد کرد.

کریمی با اشاره به تأثیر عملکرد اعضای هیئت علمی در آموزش فراگیران گفت: آموزش کارورزان و کارآموزان تحت تأثیر رفتار فردی اساتید قرار گرفته است.

وی بابیان اینکه اعضای هیئت علمی تحت فشار کاری بسیاری قرار دارند؛ اضافه کرد: اعضای هیئت علمی با مسائل متعددی روبرو اند که ممکن است باعث دلسردی آنان گردد، ولی نباید ناامید شوند و بایستی با امید به آینده، کوشش نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اهمیت صندلی معاونت آموزشی در بیمارستان ها گفت: بار ها تأکید نموده ام نقش معاون آموزشی در بیمارستان باید پررنگ تر گردد و این امر محقق نمی گردد مگر اینکه مسئولان دانشگاه و بیمارستان به اهمیت این صندلی توجه نمایند در این صورت است که معاونان آموزشی بیمارستان ها نیز صندلی واقعی خود را پیدا می نمایند. البته آنان نیز باید مسئولیت پذیر و پاسخ گو باشند.

کریمی با تاکید بر پیگیری مصوبات شورای عالی بازنگری پزشکی عمومی اظهار داشت: در جلسات بعدی گزارش اقدامات اجرا شده را ارائه دهید تا با یاری اعضای شورا مسائل را حل کنید. امیدوارم باانرژی و انگیزه بیشتر برنامه های این حوزه را پیگیری کنید.

لیسون: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

مجله روگذر: مجله روگذر | مجله وقایع نگاری روزمره یک مهندس معماری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 23491

به "تربیت پزشک عمومی حاذق وظیفه اصلی دانشگاه علوم پزشکی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تربیت پزشک عمومی حاذق وظیفه اصلی دانشگاه علوم پزشکی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید