جزئیات لایحه جایگزین مصوبه برج باغ

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران آنلاین:سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به تشریح جزئیات لایحه جایگزین مصوبه برج باغ پرداخت.

جزئیات لایحه جایگزین مصوبه برج باغ

به گزارش شهرنوشت، علی اعطا در حاشیه صد و بیست و ششمین جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران درباره روند آنالیز لایحه جایگزین مصوبه برج باغ در شورای شهر تهران اظهار کرد: لایحه جایگزین مصوبه برج باغ مدت نسبتاً طولانی در سه کمیسیون معماری و شهرسازی، محیط زیست و سلامت و حقوقی مورد بحث و آنالیز نهاده شد و در جلسه گذشته و امروز(هفتم اسفند) شورای شهر تهران در صحن مطرح و آنالیز شد و احتمالا در جلسه آینده نیز همچنان مورد آنالیز قرار می گیرد.

نظری با بیان این که بر اساس این مصوبه ساخت و ساز در باغ ها به شدت کاهش پیدا می نماید، عنوان نمود: باغ ها به سه دسته تقسیم می شوند؛ باغ هایی که مساحت آن ها تا 3 هزار متر مربع است، از 3 تا 5 هزار متر مربع و باغاتی که مساحت آن ها بیش از 5 هزار متر مربع خواهد بود. بر همین اساس سطح اشغال، تراکم و تعداد طبقات نیز در نظر گرفته شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به پیشنهادی که درباره درصد سطح اشغال باغات بالای 5 هزار متر مربع در صحن مطرح و به تصویب رسید، شرح داد: براساس این پیشنهاد، مالک باغ بالای 5 هزار متر اگر تمایل داشته باشد 70 درصد از سطح باغ را در اختیار شهرداری قرار دهد در 30 درصد باقی مانده می تواند 4 طبقه ساخت و ساز انجام دهد و بر همین اساس مشخصاً ساخت و ساز در باغات به شدت کاهش پیدا می نماید، اما برای اینک ه صاحبان باغ ها از محل ملک خود منتفع شوند تسهیلاتی برای آن ها در نظر گرفته می گردد.

اعطا با اشاره به این تسهیلات عنوان نمود: مالکان باغ ها این امکان را دارند که از فضای ملک خود تحت عنوان تجاری، اداری و اقامتی استفاده نمایند تا بتوانند منتفع شوند.

او با اشاره به مصوبه دیگری که در این زمینه در دست آنالیز است، گفت: شهرداری قرار است در قالب بسته های پیشنهادی زمینه سرمایه گذاری در باغات را با تاکید بر حفظ آن ها ارائه کند. البته شورای شهر زودتر به این موضوع ورود نموده و مطالعات در این باره در حال اجرا است.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: پس از تصویب جزئیات این مصوبه شورای شهر آن را به دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال خواهد نمود تا پس از آنالیز در آن جا به عنوان جایگزین پیوست شماره 3 در طرح جامع قرار بگیرد. گفتنی است شورای عالی معماری و شهرسازی در سال 93 از شورا خواسته بود تا مصوبه ای را به عنوان جایگزین مصوبه برج باغ ارائه دهد.

او در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال این مصوبه تخلفات کاهش پیدا می نماید، گفت: زمانی که تخلفی انجام می گردد به این معنی است که کنترل کافی انجام نشده است، این در حالی است که ما در سامانه ای اطلاعات شهرسازی را شفاف نموده ایم و اگر تخلفی رخ دهد همه می توانند به آن دسترسی داشته باشند. به همین دلیل نظارت کافی وجود دارد و در این دوره شهرداری و شورای شهر حساسیت ویژه ای روی باغات دارند.

اعطا در پاسخ به سوالی درباره این که مالکانی که پیش از این نسبت به دریافت پروانه اقدام نموده اند و سرنوشت آن ها گفت: لایحه استفساریه ای از شهرداری به شورا آمده است که در آن دو نوع پرونده مطرح شده است؛ در ابتدا بحث درباره پرونده هایی است که تمام عوارض خود را پرداخت کردند و پروانه گرفتند و بخش دوم مربوط به پرونده هایی است که قسمتی از عوارض خود را پرداخت کردند. این استفساریه در نوبت صحن است و احتمالاً جلسه آینده یا دو جلسه بعد به آنالیز آن خواهیم پرداخت.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به نظر کمیسیون مشترک معماری و شهرسازی و سلامت و محیط زیست درباره این باغات شرح داد: نظر کمیسیون این است که صرفاً به آن دسته از پرونده هایی که تمام عوارض خود را پرداخت نموده اند اجازه ساخت و ساز داده گردد که تعداد آن ها حدود 60 پرونده تخمین زده می گردد و این موضوع شامل حال آن دسته از پرونده هایی که بخشی از عوارض خود را پرداخت نموده اند، نمی گردد.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6005

به "جزئیات لایحه جایگزین مصوبه برج باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات لایحه جایگزین مصوبه برج باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید