خبرنگاران خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در 16 اردیبهشت

به گزارش مهسان بلاگ، سمنان-خبرنگاران- برنامه های جهش فراوری راهکاری برای چالش های دوران پساکرونا، نامشخص بودن اعزام زائران به پیاده روی اربعین، سفیدنبودن شرایط کرونایی هیچ شهر استان و فراوری 11 هزار ماسک توسط هنرمندان صنایع دستی استان، از مهم ترین خبرهای مربوط به کرونا استان سمنان در روز سه شنبه 16 اردیبهشت بود.

خبرنگاران خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در 16 اردیبهشت

شیوع کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین شروع شد و تا به حال دست کم سه و نیم میلیون نفر را در جهان مبتلا نموده است، در ایران از ظهر دیروز یکهزار و 323 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به99 هزار و 970 نفر رساند. از این تعداد تا به حال 6 هزار و 340 نفر فوت کردند و 80 هزار و 475 نفر بهبود یافته اند.

از شروع شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار جهان واقع شده است و این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها، مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف جهان به تعطیلی کشانده است.

اخبار کوتاه کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: یکی از مهم ترین ظرفیت ها برای مدیریت چالش مالی ناشی از کرونا در پساکرونا عملیاتی کردن برنامه های جهش فراوری است و در این دوران در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، مالی و معیشتی چالش هایی را به دنبال دارد و برای فائق آمدن بر آن ها در دوران پساکرونا باید در سطح حاکمیتی و هم در لایه های مردمی و گروه های تاثیرگذار، کوشش گردد.

حبیب الله خجسته پور روز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه ستاد اربعین حسینی(ع) استان در سالن جلسات استانداری گفت: نامشخص بودن سرانجام خطر ابتلا به کرونا، اعزام قطعی زائران به پیاده روی اربعین سال جاری را نیز نامشخص نموده است و اعزام به صورت انفرادی برای پیاده روی میلیونی اربعین حسینی(ع) همیشه معضلاتی را به همراه داشته است.

*

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: هیچ کدام از شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه در طبقه بندی شهرستان های در شرایط سفید کشور قرار ندارد و طبق تصمیمات ستاد ملی بیماری کرونا بر اساس تعداد بیماران بستری، شهرها به سه شرایط سفید، زرد و قرمز تقسیم بندی شده است و میزان بستری روزانه به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت و همچنین متوسط تعداد بستری روزانه در 14 روز گذشته به عنوان دو معیار و شاخص مهم برای تقسیم بندی شهرها در این سه شرایط در نظر گرفته شده است.

*

مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: هنرمندان صنایع دستی استان به سهم خود برای مقابله با شیوع کرونا 11 هزار ماسک فراوری کردند و این هنرمندان در شهرستان های سمنان و شاهرود همزمان با شیوع کرونا با تجهیزات خود برای نقش آفرینی به سهم خود در شکست زنجیره شیوع کرونا اقدام به فراوری ماسک کردند.

*

سرهنگ مجید فرزانه رییس پلیس راهور شهرستان شاهرود گفت: باتوجه به هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه قضایی و ابلاغ رسیده به ناجا مقرر شد با توجه به انقضای مهلت بعضی وکالتنامه ها در زمان تعطیلی مراکز تعویض پلاک در ایام کرونا و برای رفاه حال شهروندان شاهرود، وکالتنامه های منقضی شده تا 40 روز از این تاریخ تمدید مهلت گردد و مالکان وسایل نقلیه با رعایت زمان بندی زوج و فرد و همچنین رعایت مسائل بهداشتی می توانند به مراکز تعویض پلاک این شهرستان مراجعه نمایند.

*

رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان این که قرار دریافت نام میامی در فهرست شهرستان های سفید شیوع کرونا اشتباه بود، گفت : در حوزه زیر پوشش این دانشگاه هنوز شرایط سفید نشده است و شهرستان میامی در شرایط قرمز واقع شده است و به اشتباه در فهرست شهرستان های سفید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درج شده بود.

*

مهدی برهانی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: تیم های تخصصی از اعضای ستاد مقابله با کرونا شامل مراکز بهداشت، تعزیزات حکومتی، فرمانداری، اماکن و اتاق اصناف، بر فعالیت صنف های کم خطر استان نظارت می نمایند و روزانه حدود 400 واحد صنفی کم خطر استان سمنان توسط هشت تیم مشترک چهار نفره در نوبت های صبح و بعدازظهر نظارت و بازرسی می گردد.

*

محمدعلی رضایی رییس بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود گفت: خیران شاهرودی برای مقابله با شیوع کرونا تا به امروز سه دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) و تعداد زیادی اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی به این بیمارستان اهدا کردند و حمایت و پشتیبانی خیران منطقه، مسوولان استانی و شهرستانی در این روزهای حساس که نیروهای بهداشت و درمان با روحیه جهادی و شوق خدمت به شهروندان در حال نبرد با کرونا هستند، موجب قوت قلب و امید این عزیزان شده است.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47958

به "خبرنگاران خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در 16 اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در 16 اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید