خبرنگاران خط فراوری واکسن ایران برکت با ظرفیت ماهانه 3 میلیون دوز آماده شد

به گزارش مهسان بلاگ، تهران- خبرنگاران- مدیر اجرایی طرح واکسن کوو ایران برکت گفت: خط اول فراوری صنعتی واکسن ایرانی کرونا به نام کوو ایران برکت با ظرفیت سه میلیون دوز در ماه آماده شده و آماده بهره برداری است.

خبرنگاران خط فراوری واکسن ایران برکت با ظرفیت ماهانه 3 میلیون دوز آماده شد

سید رضا مظهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش خبرنگاران گفت: به محض قبول نتایج فاز سوم مطالعه کارآزمایی بالینی این واکسن توسط وزارت بهداشت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نسبت به بهره برداری از اولین فاز خط فراوری واکسن کوو ایران برکت با ظرفیت سه میلیون دوز در ماه اقدام خواهد نمود.

مدیر اجرایی طرح واکسن کوو ایران برکت ادامه داد: خط دوم فراوری صنعتی این واکسن نیز با ظرفیت تا 17 میلیون دوز در ماه در حال آماده شدن است.

مظهری گفت: خط دوم فراوری صنعتی این واکسن از اوایل تیر ماه امسال راه اندازی می گردد و با ظرفیت افزایش یابنده تا خاتمه شهریور ماه در مجموع (با احتساب ظرفیت سه میلیون دوز خط اول) توان عرضه 20 میلیون دوز واکسن در ماه ایجاد خواهد شد.

وی اضافه نمود: بعد از عبور از مرحله نیمه صنعتی، وارد مرحله فراوری صنعتی واکسن کوو ایران برکت شدیم و قرار شد دو خط صنعتی آماده گردد که یک خط فراوری صنعتی آماده و خط دوم در حال آماده شدن است.

مظهری بیان داشت: در کنار استفاده از ظرفیت تامین تجهیزات خط فراوری از داخل کشور، بعضی از تجهیزات از خارج کشور تامین شده و مجموع سرمایه گذاری در این بخش تا رسیدن به ظرفیت فراوری حداکثری بیش از 6 هزار میلیارد تومان است.

واکسیناسیون عمومی با واکسن برکت از خرداد 1400

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون عمومی با این واکسن از خاتمه خرداد 1400 شروع می گردد، گفت: انتظار می رود واکسیناسیون عمومی با واکسن کوو ایران برکت پس از اعلام نتایج فاز سوم و ارایه مجوزهای لازم توسط وزارت بهداشت، در خرداد ماه امسال شروع گردد.

مدیر اجرایی طرح واکسن کوو ایران برکت گفت: در حال حاضر هم با ظرفیت فراوری چند میلیون دوز واکسن می توانیم آن را برای عموم مردم عرضه کنیم اما وزارت بهداشت مشغول آنالیز مراحل کارآزمایی بالینی این واکسن است.

وی اضافه نمود: این آنالیز ها شامل موارد پزشکی و آزمایشگاهی داوطلبان این طرح مطالعاتی است که در حال اجرا می باشد.

مظهری ادامه داد: به محض تایید نتایج مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن از سوی وزارت بهداشت، واکسن فراوریی در اختیار آن وزارت خانه قرار خواهد گرفت تا با استفاده از ظرفیت شبکه بهداشت و درمان کشور نسبت به عرضه عمومی اقدام گردد.

به گزارش خبرنگاران، تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام کُوو ایران برکت روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب شروع شد.

تزریق نخستین مرحله واکسن ایران کوو برکت بین داوطلبان در قالب فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی انجام شد و 56 داوطلب این مرحله دو دوز واکسن خود را دریافت کردند و تزریق آخر واکسن هم 30 بهمن ماه به آخرین داوطلب این مرحله انجام شد.

بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده فاز دوم این واکسن از اواخر اسفند ماه سال شروع شده است و در این مرحله 280 داوطلب وارد این طرح مطالعاتی شدند.

مطالعات بالینی مرحله سوم واکسن کوو ایران برکت پنجم اردیبهشت ماه 1400 شروع و در مراسم شروع این مرحله، واکسن به سه داوطلب شامل عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، نماینده مردم سیستان و بلوچستان و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس و یک استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران تزریق شد.

anti6.ir: آخرین خبر | اخبار و مقالات روز دنیا را اینجا بخوانید

aradbld.ir: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 85590

به "خبرنگاران خط فراوری واکسن ایران برکت با ظرفیت ماهانه 3 میلیون دوز آماده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خط فراوری واکسن ایران برکت با ظرفیت ماهانه 3 میلیون دوز آماده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید