خبرنگاران کنترل زنجیره کرونا در سیستان و بلوچستان نیازمند اقدامات سختگیرانه است

به گزارش مهسان بلاگ، زاهدان- خبرنگاران- معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کنترل زنجیره کرونا در این استان نیازمند اقدامات سختگیرانه بیشتری است و بدین منظور دستورالعمل جدیدی تدوین و با اصلاحاتی از جمله معطل نماندن و حفظ حقوق و رعایت احترام مردم به مدت 2 هفته اجرایی می گردد و در صورت موفقیت ادامه خواهد یافت.

خبرنگاران کنترل زنجیره کرونا در سیستان و بلوچستان نیازمند اقدامات سختگیرانه است

محمد هادی مرعشی روز یکشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این طرح تحت عنوان کاهش زنجیره انتقال ویروس کروناست و یکی از اهداف آن قطع زنجیره انتقال بیماری، کاهش تماس ها و عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای اهداف و سیاست گذاری های ستاد ملی مبارزه با کرونا در دست اجرا است، اضافه کرد: با هدف محدود کردن زنجیره انتقال کرونا بخشی مهمی از مسائل اجتماعی، مراودات مالی و تجارت در کشور تعطیل شده اما در مرزها کوشش کردیم مراودات مرزی را که بخش عمده اقتصاد ما وابسته به مراودات مرزی در شرایط تحریم است در حد بسیار کنترل شده و بهداشتی ادامه دهیم.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: به دلیل اهمیت موضوع از نیمه های بهمن چهار نشست قرارگاه زیستی زیرمجموعه شورای پدافند غیرعامل استان به ریاست استاندار تشکیل شد و پس از آن برابر تصمیم ملی و به دلیل اهمیت موضوع به نام ستاد استانی مبارزه با کرونا تغییر یافت.

وی ادامه داد: علی رغم همه اقدامات و موارد پیشگیرانه و اطلاع رسانی به مردم متاسفانه هنوز هم درصدی از افراد جامعه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند و این عدم رعایت، اجحاف در حق افرادی است که در خانه قرنطینه هستند و در واقع نوعی بی احترامی به جامعه محسوب می گردد.

مرعشی گفت: برای اجرای پیروز این طرح، کنترل ورودی های سیستان و بلوچستان و نظارت بر تردد بین شهری لازم است که بر اساس آن فرمانداران مکلف شدند موضوعات مربوطه را در شورای تامین شهرستان مطرح و تقسیم وظایف نمایند.

وی توضیح داد: با توجه به وجود بخشی از جمعیت سیستانی در حوزه استان های گلستان، مازندران، خراسان رضوی و سایر استان ها کنترل شدید مبادی ورودی استان ضرورت دارد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: از زمان شروع این طرح تعداد 85 محور اصلی و فرعی فرعی استان تحت کنترل قرار گرفته و هزار و 26 نیرو در سه شیفت بکارگیری و در همین مدت 61 واحد صنفی پلمب، 16 خودرو به مبلغ 500 هزار تومان جریمه و 33 خودرو نیز توقیف شدند.

وی گفت: در این مدت 65 هزار و 755 نفر نیز تب سنجی شده اند و در این طرح مراکز خرید و مکان های عمومی نیز کنترل خواهد شد.

مرعشی گفت: از زمان اجرای این طرح مصرف بنزین در سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 69 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی تاکید نمود: با وجود همه اقدامات سخت گیرانه باز هم اعتقاد داریم؛ آگاهی بخشی عمومی و خود مراقبتی مردم راه مبارزه با این بیماری خطرناک و پدیده عجیب جهانی خواهد بود.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به 197 نفر رسید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 42295

به "خبرنگاران کنترل زنجیره کرونا در سیستان و بلوچستان نیازمند اقدامات سختگیرانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کنترل زنجیره کرونا در سیستان و بلوچستان نیازمند اقدامات سختگیرانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید