خبرنگاران 56 پروانه بهره برداری صنعتی و معدنی در لارستان صادر شد

به گزارش مهسان بلاگ، لارستان -خبرنگاران- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لارستان گفت: 56 پروانه بهره برداری و یا جواز تاسیس طرح های صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری بیش از یک هزار و 800 میلیارد ریال از ابتدای سال 99 تا کنون در این شهرستان صادر شده است.

خبرنگاران 56 پروانه بهره برداری صنعتی و معدنی در لارستان صادر شد

علی محمد ابراهیم زاده، آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: از این تعداد پروانه بهره برداری، 53 مورد آن در حوزه صنعت و سه فقره با میزان سرمایه گذاری افزون بر 100 میلیارد ریال در بخش معدن است.

وی اضافه نمود: از مجموع 53 پروانه صنعتی صادر شده، 6 فقره پروانه بهره برداری و 47 مورد جواز تاسیس با میزان سرمایه گذاری یک هزار و 700 میلیارد ریال است.

ابراهیم زاده، همچنین میزان اشتغالزایی این تعداد پروانه بهره برداری و جواز تاسیس صادر شده را اعم از صنعتی و معدنی 593 نفر اعلام و بیان نمود: 28 نفر در بخش معدن و 565 نفر متعلق به حوزه صنعت است.

وی ادامه داد: صدر مجوز 38 طرح در حوزه مشاغل خانگی، 392 مورد صدور پروانه کسب برای واحدهای صنفی، پنج هزار و 90 مورد بازرسی از واحدهای مختلف فراوریی و صنعتی و تشکیل 86 پرونده تخلف صنفی، توزیع حدود یک هزار تن اقلام و کالاهای ضروری مردم از جمله برنج، شکر، روغن و مرغ و همچنین انجام 350 مورد گشت ویژه ستاد مدیریت کرونا در شهرستان لارستان از جمله اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان در مدت یاد شده است.

ابراهیم زاده، با اشاره به اینکه 6 طرح صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری افزون بر 700 میلیارد ریال نیز در دهه فجر 99 در شهرستان لارستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد، گفت: از این تعداد طرح، پنج مورد افتتاح و یک طرح کلنگ زنی شد.

وی، با بیان اینکه طرح فراوریی گچ و محصولات گچی با سرمایه گذاری افزون بر 500 میلیارد ریال مهمترین طرح صنعتی بود که کلنگ آن به زمین زده شد، گفت: مساحت پیش بینی شده برای اجرای این طرح حدود چهار هکتار و ظرفیت فراوری این کارخانه بیش از 300 هزار تن در سال است که با بهره برداری از آن برای بیش از 200 نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد داشت.

ابراهیم زاده اضافه نمود: واحد صنعتی فراوری انواع لامپ و پروژکتور کم مصرف، واحد فراوریی ماسک سه لایه، طرح فراوریی تور، تار و پود برای فراوری باف فولادی(فنس)، کارخانه نوار آبیاری از پلی اتیلن با ظرفیت فراوریی 400 تن در سال ، طرح توسعه واحد بسته بندی انواع مواد غذایی و طرح معدنی سنگ مرمریت دالاهو جویم با ظرفیت استخراج سالانه هشت هزار تن، مهمترین طرح های افتتاحی در حوزه صنعت و معدن در دهه فجر 99 در این شهرستان بوده است.

به گفته وی: واحد فراوریی انواع لامپ کم مصرف در شهرک صنعتی لار در زمینی به مساحت هفت هزار و 800 متر مربع راه اندازی شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لارستان ادامه داد: کارخانه فراوری تور و تار و پود باف فولادی(فنس) در شهرک صنعتی مرکزی لارستان نیز کار خود را با ظرفیت 400 تُن فنس در سال آغاز نموده و تا به امروز در فاز نخست آن سه نفر مشغول به کار شده اند.

وی اضافه نمود: طرح توسعه واحد بسته بندی انواع مواد غذایی از جمله حبوبات، غلات، برنج، خشکبار، میوه خشک با ظرفیت 250 تُن در سال در ناحیه صنعتی پشته سنگر لارستان فعالیت خود را آغاز نموده است.

ابراهیم زاده اضافه نمود: معدن سنگ مرمریت در بخش جویم لارستان، در زمینی به مساحت 46 هکتار با ظرفیت استخراج سالانه هشت هزار نُن سنگ فعال و برای 14 نفر نیز اشتغال ایجاد نموده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لارستان گفت: همچنین واحد فراوریی ماسک سه لایه با ظرفیت فراوری سالانه 20 میلیون ماسک و اشتغالزایی برای 25 نفر در میدان مرکزی شهر لار کار خود را آغاز نموده است.

به گفته او، 92 واحد فراوریی و صنعتی ظرف هفت و نیم سال گذشته دولت تدبیرو امید در این شهرستان به بهره برداری رسیده که 55 واحد از این تعداد در حوزه صنعت بوده است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله 378 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار گرفته است.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 77421

به "خبرنگاران 56 پروانه بهره برداری صنعتی و معدنی در لارستان صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 56 پروانه بهره برداری صنعتی و معدنی در لارستان صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید