خبرنگاران 624 نفر برای داوطلبی انتخابات شوراهای شهر دراستان سمنان ثبت نام کردند

به گزارش مهسان بلاگ، سمنان- خبرنگاران- مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت: 624 نفر در این دوره برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان ثبت نام کردند که این تعداد، 96 درصد میزان ثبت نامی دوره گذشته است.

خبرنگاران 624 نفر برای داوطلبی انتخابات شوراهای شهر دراستان سمنان ثبت نام کردند

به گزارش خبرنگاران، سیدعباس دانایی عصر یکشنبه در دومین نشست ستاد انتخابات استان سمنان در سالن کوثر استانداری اضافه کرد: بیشترین ثبت نام متعلق به شهر شاهرود با 134 نفر و کمترین میزان ثبت نامی در 3 شهر کهن آباد، کلاته خیج و ایوانکی با 9 نفر ثبت نام بود.

وی یادآور شد: در شهر شاهرود به ازای هر 19 نفر یک نفر برای شورای اسلامی شهر و در شهر سمنان به ازای هر 12 نفر یک نفر انتخاب می شوند.

دانایی گفت: بر اساس تفکیک جنسیتی، 87.7 درصد افراد ثبت نامی را آقایان و 12.3 درصد را بانوان تشکیل می دهند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان اعلام نمود: 74.2 درصد داوطلبان شرکت در انتخابات این دوره شورای اسلامی شهر در استان به صورت حضوری و 25.8 درصد به صورت غیرحضوری اقدام به ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: 74 درصد از ثبت نام کنندگان برای داوطلبی در انتخابات شورای اسلامی شهر در استان سمنان دارای مشاغل آزاد و دولتی و همچنین از بازنشستگان هستند.

دانایی گفت: 21 درصد ثبت نام کنندگان را بازه سنی 36 تا 40 سال، 18.5 درصد 41 تا 45 سال و 15 درصد را 30 تا 35 سال تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: 18 درصد از مجموع 625 نفر ثبت نام کننده برای حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر در استان را ایثارگران تشکیل می دهند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت: 16 درصد از داوطلبان این دوره سابقه عضویت در شورای اسلامی شهر دوره های گذشته را دارند.

دانایی اعلام نمود: بر اساس مصوبه دهمین جلسه ستاد انتخابات کشور و با موافقت هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و بر اساس ظرفیت های مجموعه وزارت کشور، در مراکز استان ها برای تامین صندوق الکترونیکی اخذ رای اقدام و با این مصوبه در مرکز استان انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد که درخواست داریم تا این مهم در دو شهر دامغان و شاهرود نیز محقق شود.

وی یادآور شد: از 16 تا 22 فروردین 1400 به مدت یک هفته ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای اسلامی روستاها در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

دانایی تاکید کرد: مبحث ثبت نام غیرحضوری و اطلاع رسانی در خصوص بستر فراهم شده برای ثبت نام داوطلبان حضور در انتخابات شورای اسلامی روستاها مورد توجه کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان قرار داشته باشد.

وی گفت: 370 روستا در استان واجد شرایط برگزاری انتخابات شورای اسلامی روستا هستند که 16 روستا دارای جمعیت بالای 1500 نفر و 291 روستا دارای جمعیت زیر 1500 نفر هستند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان اضافه کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان در هیات اجرایی در حال انجام است و 21 فروردین اسامی افرادی که تایید یا رد صلاحیت شدند، توسط هیات های اجرایی اعلام خواهد شد.

در مجموع 953 نفر برای حضور در شورای اسلامی روستاها در سراسر استان انتخاب خواهند شد.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خرداد 1400 همگام با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 81875

به "خبرنگاران 624 نفر برای داوطلبی انتخابات شوراهای شهر دراستان سمنان ثبت نام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 624 نفر برای داوطلبی انتخابات شوراهای شهر دراستان سمنان ثبت نام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید