داربی عاشقان مساوی

به گزارش مهسان بلاگ، یحیی 4 بار و مجیدی 2 بار در داربی سرمربی بوده اند؛ تمام آن بازی ها مساوی شده است.

داربی عاشقان مساوی

به گزارش خبرنگاران، روزنامه همشهری نوشت: داربی شماره 95 تهران رأس ساعت 19:30 امروز در استادیوم آزادی تهران آغاز خواهد شد. سوای تمام مسائل حاشیه های این مسابقه و حرف وحدیث هایی که مطابق معمول پیش از این مسابقه جریان دارد، مقایسه 2 تیم در بعضی آیتم های فنی نیز خالی از لطف نیست. اگر چه تجربه نشان داده در این مسابقه، شرایط روحی روانی 2تیم و اتفاقات حاشیه ای حین بازی تأثیرگذارتر از مسائل فنی است.

یحیی-فرهاد؛ شیفتگان مساوی

سرمربیان جوان 2 تیم در داربی های گذشته نشان داده اند عاشق نتیجه مساوی اند یا اگر عاشق نیستند هم تا به امروز توان دریافت نتیجه ای جز این را نداشته اند. یحیی در 4 داربی سرمربی پرسپولیس بوده و هر 4 بار در تقابل با امیر قلعه نویی، محمود فکری و فرهاد مجیدی (2بار) به نتیجه مساوی رسیده است. مجیدی هم 2 بار به عنوان سرمربی در داربی حاضر بوده و هر 2 بار به مساوی قناعت نموده است.

ارسلان حاضر؛ عبدی غایب

در جمع بازیکنانی که آدینه شانس بازی در داربی را دارند، ارسلان مطهری با 3گل در داربی های گذشته گلزن ترین است. مهدی قائدی (2گل)، دانشگر، وریا و فرشید اسماعیلی دیگر استقلالی هایی هستند که سابقه گلزنی در داربی را دارند. در پرسپولیس هم عالیشاه، سیدجلال، نوراللهی، وحید امیری و مهدی عبدی در داربی گل زده اند که اگر تک گل داربی 91 را به پای عبدی بنویسیم، او هم از 2 گله های داربی است. هر چند عبدی این بار شانس چندانی برای حضور در بازی ندارد.

بهترین ها در جدول بازیکنان

بر اساس آمارهای متریکا، مهدی قائدی و سیامک نعمتی بهترین بازیکنان 2 تیم در لیگ جاری بوده اند. نعمتی با میانگین امتیاز 27/7 چهارمین بازیکن برتر فصل بوده و قائدی هم با امتیاز 21/7 یازدهمین بازیکن برتر فصل جاری و بهترین بازیکن استقلال است.

ترابی، قائدی؛ ستاره کیست؟

همه منتظرند از بین قائدی و مهدی ترابی یک نفر سرنوشت داربی را تعیین کند. قائدی که بهترین بازیکن آبی هاست در 20 بازی 4 گل زده، 5 پاس گل داده و 2 بار هم پنالتی گرفته است. داربی 93 با گل او آغاز شد و داربی 94 با گل او به خاتمه رسید. داربی 95 هم منتظر درخشش این ستاره خواهد بود. مهدی ترابی فقط 4 بازی در لیگ داشته، یک گل زده، یک پاس گل داده و یک پنالتی گرفته است. میانگین نمرات او از متریکا 69/7 بوده که از میانگین تمامی بازیکنان لیگ بالاتر است و فقط به خاطر این که تعداد بازی هایش به حد نصاب نرسیده، در جدول بازیکن ها صدرنشین نیست.

شوت ها مساوی است؛ پرسپولیس کمی مساوی تر

میانگین شوت به دروازه 2تیم کاملا مساوی است. هر 2 تیم به طور میانگین در هر بازی 12 شوت زده اند اما شوت های پرسپولیس دقیق تر بوده اند. قرمزها در هر بازی 8/4 شوت در چارچوب زده اند و آبی ها 8/3 شوت. نرخ تبدیل شوت به گل در پرسپولیس 1/11 و در استقلال 2/9 بوده است.

دیوار قرمز محکم تر است

در بخش دفاعی هم پرسپولیسی ها پیروز تر از حریف عمل نموده اند. تیم یحیی در هر بازی 8/7 بار به حریفان فرصت شوتزنی داده (رتبه دوم در لیگ) که 8/2 از این شوت ها در چارچوب بوده اند (رتبه سوم در لیگ). اما استقلال در هر بازی با 7/8 شوت روبرو شده (رتبه ششم در لیگ) که 9/2 از این شوت ها در چارچوب دروازه بوده اند (رتبه پنجم در لیگ).

پاس ها مساوی؛ استقلال مساوی تر

آمار مالکیت توپ در هر 2 تیم تقریبا مساوی است؛ 8/55 برای پرسپولیس و 3/55 برای استقلال که بهترین آمارهای لیگ جاری هستند. در تعداد پاس هم سرخابی ها فزونین تیم های لیگ اند و استقلال با آمار 518 به 507 فزونی نسبی بر پرسپولیس دارد. دقت پاس 2 تیم هم تقریبا مساوی است (7/81 به 6/81). پس منتظر باشیم که 2تیم آماری بسیار نزدیک در چرخاندن توپ داشته باشند.

پرسپولیس اخیر؛ استقلال اخیر

فرم اخیر قرمزها بهتر از آبی پوشان بوده است. پرسپولیس در 6بازی اخیر به 3برد و 3تساوی رسیده و 6بازی اخیر استقلال در لیگ با 2برد، 2تساوی و 2باخت به خاتمه رسیده است.

استعداد کام بک زدن

پرسپولیس در این فصل 3بار گل اول بازی را خورده و هر 3بار بازی را با تساوی به خاتمه رسانده است. استقلال 6بار گل اول را خورده که یک برد، 2تساوی و 3باخت، حاصل کار استقلال در این بازی ها بوده است. بنابراین به نظر می رسد قرمزها آمادگی بهتری برای کام بک زدن دارند و آبی ها درصورت خوردن گل اول به مشکل می خورند. در بازی رفت پرسپولیس گل اول را خورد اما به بازی برگشت و نهایتا گل تساوی را هم در دقیقه94 دریافت کرد.

داور داربی؛ محمدرضا اکبریان

پرسپولیس و استقلال روز آدینه نودوپنجمین داربی پایتخت را با قضاوت محمدرضا اکبریان برگزار خواهند کرد. بازی رفت را رضا کرمانشاهی قضاوت کرد و برای بازی برگشت چند داور از جمله محمدحسین زاهدی فر، اشکان خورشیدی و اکبریان در فهرست گزینه ها قرار داشتند که نهایتا داور 43ساله کرجی انتخاب شد. این داور در لیگ بیستم 6بار قضاوت داشته و آخرین بار در هفته نوزدهم بازی نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران را به عنوان داور وسط قضاوت نموده است. اکبریان در دومین هفته از لیگ سال جاری مصاف پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان را قضاوت نموده و برای استقلال هم، جدال این تیم در مقابل گل گهر را سوت زده و جالب اینجاست که هر دو قضاوت با برد سرخابی ها همراه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 86604

به "داربی عاشقان مساوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داربی عاشقان مساوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید