روشی ساده برای تهیه کشک خانگی

به گزارش مهسان بلاگ، کشک همه خواص شیر را به همراه دارد و حاوی میزان زیادی پروتئین و کلسیم و چربی و نمک و ویتامین و نیاسین است.

روشی ساده برای تهیه کشک خانگی

اگر می خواهید از سالم بودن کشک مطمئن باشید، بهتر است آن را خودتان تهیه کنید. در این بخش از خبرنگاران طرز تهیه کشک خانگی را مرحله به مرحله شرح داده ایم. کشک اندازه زیادی از انرژی بدن را تامین می نماید، بنابراین بهتر است این ماده غذایی با ارزش را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

مواد لازم برای تهیه کشک خانگی

  • ماست
  • نمک

برای تهیه کشک خانگی احتیاج به ماست خانگی دارید. باید ماست را در دمای محیط قرار بدهید تا ترش گردد. وقتی ماست ترش باشد کشک خوشمزه تری به شما خواهد داد.

طرز تهیه کشک خانگی

مرحله اول

ماست را که در بیرون از محیط یخچال قرار داده اید، با کمی آب مخلوط کنید تا دوغ غلیظی داشته باشید. حالا حسابی بزنید تا کاملا یک دست گردد. سپس کره را از دوغ جدا کنید.

اگر از ماست چرب برای تهیه کشک استفاده می کنید به جای آب از چند تکه یخ بهره ببرید. یخ باعث می گردد کره زودتر از دوغ جدا گردد. تمام کره را از دوغ نگیرید. کشکی که کمی چربی داشته باشد نرم تر و خوشمزه تر خواهد بود.

مرحله دوم

دوغ را در قابلمه بریزید و با حرارت ملایم بجوشانید و هرازچندگاهی هم بزنید تا متعادل گردد. دوغ دقیقا مثل شیری که روی حرارت باشد هنگام به جوش آمدن کف می نماید و اصطلاحا کف به سر می گردد. در این لحظه گاز را خاموش کنید.

پس از سرد شدن، مایع را از کیسه پارچه ای بگذرانید تا آبش کشیده گردد و به شکل ماست چکیده درآید. (جنوبی ها در این مرحله به کشک لورک می گویند و آن را با خرما و نان می خورند)

مرحله سوم

سپس کشک ها را با دست فرم داده و در آفتاب بگذارید تا خشک شوند. حواستان باشد که چند دقیقه یک بار آن ها را پشت ورو کنید تا همه جای آن خشک گردد. برای تماشا دستور تهیه محصولات خانگی، برگه هلو خانگی به روش بازاری را بخوانید.

نکته مهم برای تهیه کشک خانگی

اگر نمک زیاد به کار ببرید و کشک شور گردد می توانید آن را خارج از یخچال هم نگهداری کنید، اما از آن جا که نمک زیاد برای فشار خون مضر است سعی کنید به اندازه کافی نمک بزنید و کشک را در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. البته اگر کشک ها کاملا در آفتاب خشک شده باشند، خارج از یخچال هم خراب نخواهند شد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای بیشتر از آشپزی، 5 غذای مقرون به صرفه، ساده و خوشمزه را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109199

به "روشی ساده برای تهیه کشک خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشی ساده برای تهیه کشک خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید