سیاست های آموزشی دانشگاه خوارزمی در سه مقطع تحصیلی اعلام شد

به گزارش مهسان بلاگ، دانشگاه خوارزمی با ارسال بخشنامه ای سیاست های آموزشی خود برای سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در نیمسال تحصیلی 1400- 1399 تعیین کرد.

سیاست های آموزشی دانشگاه خوارزمی در سه مقطع تحصیلی اعلام شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، طبق مصوبات شورای آموزشی دانشگاه خوارزمی، نیمسال 289 از دوره های تحصیلی فعال دانشگاه بوده و با در نظر دریافت ملاحظات متفاوت از جمله ضرورت دانش آموختگی تعداد قابل توجهی از دانشجویان جهت ادامه تحصیل در مقاطع بعدی، برنامه ریزی برای آینده کاری، مشکل سنوات معافیت تحصیلی از نظر سازمان نظام وظیفه و همچنین ضرورت پذیرش دانشجوی جدید در سال تحصیلی آینده، اتمام این نیم سال تحصیلی امری اجتناب ناپذیر است.

در این راستا حضور دانشجویان در کلاس های مجازی ضروری بوده تا ضمن تداوم وظایف آموزشی، آسیب های ناشی از این شرایط خاص حاکم بر کشور در اثر شیوع ویروس کرونا به حداقل برسد.

بدیهی است حفظ و ارائه با کیفیت خدمات آموزشی از اصول و اهداف اساسی دانشگاه بوده و روسای دانشکده، معاونین گرامی آنان و همچنین اعضای ارجمند هیأت علمی، لازم است تمام تلاش خود را به کار بسته و تمهیدات الزم را جهت ارائه دروس با کیفیت مطلوب فراهم آورند. در ارتباط تسهیالت آموزشی برای دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی در ایام بیماری کرونا در جلسات 239 و 233 شورای آموزشی دانشگاه به توضیح زیر مصوب شد.

مصوبات عمومی

طبق اعلام دانشگاه خوارزمی شرکت تمام دانشجویان درکلاس های مجازی الزامی بوده و به مثابه کالس حضوری است، دانشجویانی که در شرایط خاص حاکم بر دانشگاه ها در اثر بیماری کرونا، دچار مشکالت و مسائل آموزشی شوند، می توانند

درخواست خود را به گروه ارائه نمایند، و در صورت تایید از سوی گروه و سپس دانشکده، جهت آنالیز و تصمیم گیری به شورای آموزشی دانشگاه ارسال گردد.

دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی برای دانشجویان ترم اخر با صلاح دید گروه و دانشکده به طرق مختلف برنامه ریزی گردد ارائه دروس به صورت فشرده بعد از بازگشایی دانشگاه و یا سایر روش ها به تشخیص گروه و دانشکده با حفظ کیفیت آموزشی خواهد بود همچنین دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی برای دانشجویان غیر ترم اخر با صلاح دید دانشکده، به صورت شرایط ناتمام اعالم شده و در نیمسال بعد بدون محاسبه در سقف واحد های دانشجو، ارائه گردد بدیهی است بخش نظری دروس نظری - عملی به صورت الکترونیکی ارائه می گردد.

درس های سرویسی عملی دانشکده ها تربیت بدنی و آزمایشگاه ها و ... با هماهنگی دانشکده های مربوطه آنالیز و برای دانشجویان ترم اخر با صلاح دید گروه و دانشکده به طرق مختلف برنامه ریزی گردد ارائه دروس به صورت فشرده بعد از

بازگشایی دانشگاه و یا سایر روش ها به تشخیص گروه و دانشکده با حفظ کیفیت آموزشی و برای سایر دانشجویان حذف و در نیمسال آینده ارائه گردد.

برای دانشجویانی که در نیسمال جاری فارغ التحصیل میشوند، تاخیر در فرآیند دانش آموختگی و تسویه، در صورتی که خارج از اراده دانشجو و بدلیل شرایط حادث شده همچون ابتال بیماری کرونا، عدم امکان حضور و جابجایی در دانشگاه جهت پیگیری موارد حضوری باشد، موجه منظور خواهد شد.

دانشجویانی که پذیرش آن ها بر پایه آموزش الکترونیکی بوده، با توجه به ماهیت این دوره ها، تابع مقررات قبلی خود در

نیمسال جاری هستند و این مصوبات در خصوص آن ها مصداق ندارد.

سایر مواردی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا مصادیق آن ها در مصوبات شورای آموزشی دانشگاه ذکر نشده است، با

درخواست کتبی دانشجو همراه با مستندات و مدارک و تایید گروه و دانشکده، در شورای آموزشی دانشگاه قابل آنالیز و تصمیم گیری خواهد بود.

مصوبات خاص دانشجویان کارشناسی

برای دانشجویان کارشناسی حذف اضطراری دو درس عملی با تشخیص دانشکده بدون در نظر دریافت تعداد واحد های دروس تا دو هفته قبل از شروع امتحان امکانپذیر است. دانشجویانی که در نیمسال جاری واحد کارآموزی دارند و تا شهریور ماه پیروز به گذراندن آن نشوند، واحد درسی کاراموزی آن ها با نظر دانشکده نیمه تمام یا حذف اعلام شده و مطابق نظر گروه و دانشکده تصمیم گیری می گردد.

تعداد دروس معرفی به استاد برای دانشجویان متضرر از شرایط حاضر به 4 عدد با شرط موافقت گروه اضافه می گردد و دانشجویانی که ناشی از شرایط موجود دارای معدل 11 در نیمسال جاری شوند در نیمسال بعد می توانند واحد ها را

به صورت کامل اخذ کند، ولی مشروطی در کارنامه آن ها ثبت می گردد.

مصوبات خاص دانشجویان تحصیالت تکمیلی

برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، حذف اضطراری یک درس بدون در نظر دریافت تعداد واحد درس تا دو هفته قبل از شروع امتحان با موافقت گروه و دانشکده امکانپذیر است. برای دانشجویان تحصیالت تکمیلی چنانچه پیشبرد انتها نامه/رساله در نیمسال 289 مستلزم انجام عملیات آزمایشگاهی، میدانی و یا حضور در آزمایشگاه تحقیقاتی و در موارد خاص عدم دسترسی به منابع علمی ویژه باشد، در صورتیکه این امکان تا نیمه تابستان میسر نباشد در صورت تأیید این موضوع توسط استاد/اساتید راهنما و مشاور، گروه و دانشکده، موارد به شورای آموزشی دانشگاه ارجاع و شورا پس از آنالیز مستندات میتواند نیمسال 289 را بدون احتساب در سنوات دانشجو محسوب کند.

دانشجویان ترم چهارم مقطع کارشناسی ارشد میتوانند تا آخر خرداد ماه بدون مشکل آموزشی پروپوزال خود را در گروه و

دانشکده تصویب کند و دانشجویانی که در سال گذشته اسفند ماه 28 شرایط دفاع را با تایید دانشکده داشته اند، ولی پیروز به دفاع نشده اند میتوانند بدون پرداخت جریمه اضافی تا آخر اردیبهشت از انتها نامه/رساله خود دفاع نمایند.

دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا که آماده دفاع هستند می توانند به صورت نیمه حضوری دفاع نمایند. به این ترتیب که

استاد راهنما و داوران داخل بایستی حضور داشته باشند، ولی داور خارجی می تواند بصورت مجازی در جلسه شرکت کند.

در صورت عدم امکان جلسه نیمه حضوری دفاع از انتهانامه/رساله، برگزاری جلسه دفاع بصورت غیرحضوری نیز با تایید شورای گروه و دانشکده و با حفظ کامل قوانین دفاع و کیفیت الزام تحت نظارت معاون آموزشی دانشکده و حضور مدیر گروه امکانپذیر است. دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا می توانند به صورت غیر حضوری نسبت به ارایه و دفاع پروپوزال اقدام نمایند

امتحان جامع دانشجویان دکتری تا آخر خرداد برگزار نمیگردد. تصمیمگیری برای معین زمان دقیق برگزاری آن در

آینده انجام می گردد. در صورتی که بخاطر شرایط موجود، امتحان بسندگی زبان) انگلیسی و عربی برگزار نگردد با تایید شورا، یک نوبت به سنوات مجاز آموزشی دانشجو اضافه خواهد شد.

نمره زبان دانشجویان دکتری که تا ابتدای ترم 289 اعتبار داشته است تا انتهای این نیمسال برای برگزاری آزمون جامع

اعتبار دارد. آخرین مهلت دفاع از پروپوزال دانشجویان دکتری با تایید استاد راهنما تا انتهای شهریور قابل تمدید است.

مصوبات خاص دانشجویان میهمان

دانشجویانی که به صورت مهمان کامل در نیمسال 289 در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، حذف ترم و یا حذف دروس آنان بر عهده دانشگاه مبداء است. آنالیز مجدد تمدید مهمانی آنان برای نیمسال آینده مانند سایر متقاضیان جدید مهمانی، کماکان منوط به ثبت درخواست در سامانه سجاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و کسب شرایط مورد نظر دانشگاه خوارزمی است.

مصوبات خاص دانشجویان شهریه پرداز

با توجه به شرایط خاص ناشی از عوارض شیوع بیماری کرونا، پیشنهاد کاهش شهریه مربوط به این دروس در خصوص دانشجویان شهریه پرداز، شبانه و پردیس بین الملل و ... به هیات محترم امنا ارسال می گردد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47923

به "سیاست های آموزشی دانشگاه خوارزمی در سه مقطع تحصیلی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست های آموزشی دانشگاه خوارزمی در سه مقطع تحصیلی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید