طرح انتخاب برند گردشگری شیراز نهایی می گردد
به گزارش مهسان بلاگ، معاون گردشگری استان فارس از نهایی شدن طرح انتخاب برند گردشگری شیراز اطلاع داد.

بهگزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایعدستی فارس، سید مؤید محسن نژاد امروز 4 شهریورماه 1399 در جلسه آنالیز طرح مطالعاتی و انتخاب برند توریستی شیراز که با حضور نمایندگان معاونت توریستی و امور زیارتی استانداری، اتاق بازرگانی شیراز، شهرداری شیراز، ناظران علمی و اجرایی، مجری طرح و فعالان بخش خصوصی توریستی استان برگزار گردید، گفت: طرح پژوهشی مطالعه برند توریستی شیراز که با نظارت اداره کل استان و توسط دانشگاه هنر شیراز به عنوان مجری طرح انجام شده است مورد ارزیابی دقیق نهاده شد تا از میان طرح های ارائه شده بهترین طرح انتخاب گردد.
او با اشاره به اینکه این طرح به عنوان یکی از طرح های پژوهشی برتر ملی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال گذشته انتخاب شده است، اعلام کرد: تهیه برند توریستی فارس به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد توریستی همیشه مدنظر مسئولان و علاقه مندان به میراث فرهنگی و توریستی بوده است، در این راستا، اداره کل استان با حمایت استانداری، فاز اول مطالعه طرح برند توریستی شیراز را از اواخر سال 1396 در دستور کار خود قرارداد.
معاون توریستی استان فارس ادامه داد: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های هنری و علمی که در دانشگاه هنر شیراز وجود دارد این دانشگاه به عنوان مجری این طرح انتخاب و کار مطالعاتی خود را شروع نموده است، در فاز اول، مطالعه طرح برند توریستی شیراز انجان شده است.
او اعلام کرد: در فرآیند مطالعه طرح، ادامه روش با رویکردی عملیاتی تر مورد درخواست این اداره کل به عنوان کارفرما و ناظر علمی نهاده شد، این رویکرد طرح را به مراحل تکمیلی نزدیک نموده که می تواند منجر به انتخاب الگویی برتر برای برند سازی توریستی شیراز و ثبت نماد و شعاری کارآمد برای این استان گردد.
محسننژاد گفت: این طرح با کوشش مهشید بارانی عضو هیئت علمی دانشگاه هنر شیراز و گروه همراه به عنوان مجری طرح، مسلم باقری عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در رشته توریستی به عنوان ناظر علمی و محمدکاظم بهادری پور رئیس گروه مراکز و خدمات توریستی معاونت توریستی این ادارهکل به عنوان ناظر اجرایی در سه بخش مطالعهٔ برندینگ، تحلیل فرصت های برندینگ و ارائه الگوهای طراحی برند در حوزه های مختلف توریستی فارس و شهر شیراز انجام شده است.
او اضافه کرد: این طرح با رویکردی استقرایی اکتشافی و فرایندی تعاملی در پی فهم ظرفیت های شیراز بوده و به صورتی نظام مند داده های حاصل از مصاحبه های پیاده شده از حوزه های علمی مختلف و نظرسنجی از اساتید، متخصصان و کارشناسان، پروتکل های مشاهده شده را آنالیز می نماید.
معاون توریستی استان فارس اعلام کرد: در انتها با تأثیر از نتایج بخش نظری، طراحی هویت بصری، شعار ویژه توریستی شیراز را ارائه می نماید که ادراک کیفیت میزبانی و جذابیت توریستی را توسط توریست و درنهایت رضایت او از یک سو و توسعه ارزش های میزبان را از سوی دیگر، به همراه خواهد داشت که می تواند در رشد هرچه بیشتر مالی و اشتغال زایی مستمر مؤثر واقع گردد.
منبع: میراث آریابانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری