طرز تهیه کاچی؛ یک دسر مقوی

به گزارش مهسان بلاگ، کاچی دسری است که در سنت ما عموما برای زنانی پخته می گردد که به تازگی زایمان نموده اند. اما این دسر می تواند برای همه مجذوب کننده باشد.

طرز تهیه کاچی؛ یک دسر مقوی

دسر کاچی همواره یادآور زنانی است که تازه زایمان می نمایند و برای تقویت خود از این دسر می خورند. دسری سرشار از ویتامین که می تواند جایگزین یکی از وعده های اصلی گردد.

این دسر در شهر های مختلف نام های متفاوت و شیوه پخت متفاوتی دارند. به عنوان مثال در تبریز و منطقه ها غربی کشور به آن قیماق می گویند و یا در مردم ارومیه آن را دوشاب می نامند و کرمانی ها هم برای افزایش انرژی و قوای بیشتر به آن چهار مغز اضافه می نمایند.

مواد لازم:

آرد گندم: 1 پیمانه

کره: 200 گرم

آب: 3 پیمانه

گلاب: نصف پیمانه

زعفران: 1 قاشق چای خوری

خلال بادام: 1 قاشق غذا خوری

خلال پسته: 1 قاشق غذا خوری

طرز تهیه و دستور پخت:

1. ابتدا برای تهیه کاچی یک قابلمه را انتخاب کنید و آب در آن بریزید، سپس بر روی حرارت ملایم بگذارید و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا شکر آب گردد و محلولی غلیظ به دست آید.

سپس آن را از روی اجاق گاز بردارید و گلاب به آن اضافه کنید. به دو نکته در اینجا توجه کنید، یکی اینکه وقتی گلاب را اضافه کنید که قابلمه روی حرارت نباشد تا عطر گلاب نپرد و دومی اینکه غلظت مایع شما باید به مقدار غلظت شهد مربا باشد.

2. در مرحله بعدی در قابلمه ای آرد را بریزید و سپس کره را به آن اضافه کنید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا خام بودن آرد از بین برود و رنگ آن کمی به قهوه ای سوخته متمایل گردد.

3. در گام بعدی شیره ای را که در مرحله اول درست کردید را به ظرف آرد اضافه کنید و آن را حدود 15 دقیقه به طور مرتب و با دقت و سریع هم بزنید، تا آرد حالت گوله گوله به خود نگیرد.

سپس خلال های پسته و بادام را که از قبل تهیه نموده اید را به آن اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.

4. در مرحله آخر بر روی در قابلمه یک دم کنی قرار دهید و قابلمه را بر روی شعله پخش کن با حرارت پایین به مدت زمان حدود 45 دقیقه قرار دهید تا کاچی کاملاً جا بیفتد و پخته گردد. پس از آماده شدن کاچی آن را در یک کاسه کوچک بکشید و با کمی خلال پسته و پودر دارچین تزیین کنید.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: فرارو
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 101773

به "طرز تهیه کاچی؛ یک دسر مقوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کاچی؛ یک دسر مقوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید