طرز تهیه کیک سیب و دارچین مجلسی؛ سیستم ایمنی بدن تان را با این کیک تقویت کنید

به گزارش مهسان بلاگ، این روزها همه در خانه آشپزی می نمایند و کیک و شیرینی می پزند. از زمانی که به خاطر شیوع ویروس کرونا کووید 19 قرار شد جز در موارد ضروری از خانه بیرون نرویم و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم بساط پخت غذاهای متنوع و کیک و شیرینی تبدیل به یکی از هیجان انگیزترین سرگرمی های قرنطینه شده است. از سوی دیگر توصیه پزشکان در این روزها تقویت سیستم ایمنی بدن است. سیستم ایمنی بدن با خواب کافی و به موقع، ورزش و تحرک، نداشتن استرس، خوردن غذاهای سالم و میوه و سبزیجات و نخوردن فست فود و غذاهای چرب و مضر تقویت می گردد. اگر می خواهید در قرنطینه شیرینی بپزید بهتر است سراغ شیرینی و کیک های سالم و مفید برای بدن بروید و البته اعتدال را هم در خوردن رعایت کنید. کیک سیب و دارچین همان طور که از اسمش پیداست یک کیک سالم و مقوی است که حسابی به درد این روزها می خورد؛ هم فصل سیب های زرد و قرمز آبدار است و هم با دارچین و سیب حسابی بدن تقویت می گردد. طرز تهیه مرحله به مرحله کیک سیب و دارچین مجلسی را در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه کیک سیب و دارچین مجلسی؛ سیستم ایمنی بدن تان را با این کیک تقویت کنید

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

مواد لازم

آرد: 100 گرم

کره آب شده: 50 گرم

شکر قهوه ای یا شکر سفید: 100 گرم

گردو: ½ لیوان فرانسوی دسته دار

تخم مرغ: 2 عدد (هم دمای اتاق باشد)

شیر: ¼ پیمانه (1 پیمانه شیر معادل 250 گرم است)

بیکینگ پودر: ½ قاشق چایخوری

دارچین: 1 قاشق چایخوری

سیب زرد یا قرمز مکعبی خرد شده: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

قالب کیک 18 سانتی متری (اگر قالب کیک شما بزرگتر است مقدار مواد را دو برابر کنید که کیک خشک نگردد)

طرز تهیه

طرز تهیه کیک سیب و دارچین آسان تر از چیزی است که فکر می کنید. فر را روشن کنید و روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد. برای درست کردن کیک سیب و دارچین ابتدا شکر و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و بزنید تا سبک گردد و حجم بگیرد. سپس کره آب شده و شیر را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. مواد خشک شامل آرد، دارچین و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید. این مخلوط را با مایه تخم مرغ مخلوط کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید. لازم نیست زیاد و با شدت مواد را هم بزنید، فقط در حد مخلوط شدن کافی است. در این مرحله سیب و گردو را هم اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. برای درست کردن کیک سیب و دارچین می توانید سیب ها را به جای مکعبی خرد کردن رنده کنید.

قالب کیک را با کاغذ روغنی بپوشانید و مایه کیک را در قالب بریزید. قالب را در فر که گرم شده بگذارید و 30 الی 45 دقیقه زمان بدهید تا کیک بپزد. در دقیقه 30 با نوک چنگال یا خلال دندان وسط کیک را تست کنید، اگر مایه کیک به آن نچسبید کیک آماده است و اگر چسبید 15 دقیقه دیگر صبر کنید. بعد از پخت کیک آن را روی سینی توری فر بگذارید تا کمی سرد گردد و سپس برش بزنید. در صورت دلخواه به محض بیرون آوردن کیک از فر مقداری شکلات آب نموده روی کیک بریزید تا همراه با کیک سرد گردد و سپس کیک را برش بزنید. کیک شکلاتی سیب و دارچین می تواند یک گزینه خوب برای کیک تولد در این روزهای کرونایی هم باشد.

مجله ویراپارس: مجله ویراپارس | مجله تبلیغات و بازاریابی مدرن، طراحی و چاپ

منبع: افق کوروش
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44897

به "طرز تهیه کیک سیب و دارچین مجلسی؛ سیستم ایمنی بدن تان را با این کیک تقویت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک سیب و دارچین مجلسی؛ سیستم ایمنی بدن تان را با این کیک تقویت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید