عید مبعث اختتامیه کنگره جهانی محمد(ص) در شیراز برگزار می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/فارس دبیر کل کنگره جهانی محمد(ص) پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر از برگزاری آیین اختتامیه این رویداد بین المللی به میزبانی شیراز در روز دهم اسفندماه سال جاری، مصادف با عید مبعث اطلاع داد و یادآور شد که در برگزاری این کنگره 20 دانشگاه سراسر کشور همکاری دارند.

عید مبعث اختتامیه کنگره جهانی محمد(ص) در شیراز برگزار می گردد

حامد تقوایی یکشنبه 7 آذر در جمع خبرنگاران بیان نمود: فراخوان این کنگره از 21 اسفندماه سال گذشته با هدف معرفی پیامبر اسلام با زبان هنر به 7 زبان و 25 رشته ادبی و هنری منتشر و تا دوم آبانماه سال جاری از 40 کشور دنیا 5 هزار و 700 اثر مرتبط با اهداف کنگره به وسیله دبیرخانه دریافت شد.

تقوایی با بیان اینکه کار داوری آثار با حضور 55 داور در حال داوری انجام است، گفت: نتیجه داوری دهم اسفند ماه سال جاری با معرفی نفرات برتر هر رشته طی مراسم اختتامیه کنگره اعلام خواهد شد.

او با بیان اینکه این کنگره نخستین و بزرگترین کار فرهنگی در سطح بین المللی در مورد پیامبر اسلام(ص) است، اضافه نمود: آثار ارسال شده به زبان های فارسی، انگلیسی، عربی، روسی، فرانسوی، آلمانی و ترکی بوده و شرکت کنندگان در 25 رشته هنری در بخش های خوشنویسی، نقاشی، پوستر، حروف نگاری، نقاشی خط، نگارگری، عکس، فیلم کوتاه، نمایشنامه نویسی و نماهنگ آثار خود را ارسال نموده اند.

تقوایی گفت: به نفرات برتر هر رشته از 10 تا 25 میلیون تومان هدیه پرداخت می گردد و آثار برتر و منتخب نیز علاوه بر اینکه در قالب یک کتاب چاپ و رونمایی می گردد، سال آینده در قالب نمایشگاه مجازی و حضوری در معرض دید عموم نهاده شد.

دبیرکل کنگره دنیای محمد پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر بعلاوه ایجاد شبکه بین المللی را از دیگر اهداف این رویداد عنوان و افزود: این رویداد امروز به جرات بزرگترین اتفاق ادبی و هنری کشور است که توانسته شوق و انگیزه جدیدی در هنرمندان پیرامون پیامبر(ص) ایجاد کند.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 101877

به "عید مبعث اختتامیه کنگره جهانی محمد(ص) در شیراز برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عید مبعث اختتامیه کنگره جهانی محمد(ص) در شیراز برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید