فقط شش درصد افراد دیابتی بیماری خود را کنترل می نمایند

به گزارش مهسان بلاگ، یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه حدود پنج میلیون ایرانی مبتلا به دیابت هستند، گفت: تنها 6 درصد از دیابتی ها از بیماری خود اطلاع دارند و آن را کنترل می نمایند.

فقط شش درصد افراد دیابتی بیماری خود را کنترل می نمایند

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزانه شکیبافر، در آستانه برگزاری دهکده دیابت در تهران، گفت: این دهکده سال جاری 22 تا 24 آبان 98 در پارک لاله برگزار می گردد که افتتاحیه این دهکده چهارشنبه 22 آبان از ساعت 14 تا 19 خواهد بود و در روز پنج شنبه و آدینه دهکده از 11صبح تا 18 دایر است.

وی با اشاره به اینکه این دهکده به مناسبت روز دنیای دیابت و با هدف پیشگیری و کنترل این بیماری برگزار می گردد، گفت: 14 نوامبر تولد کاشف انسولین است و به همین مناسبت در دنیا روز دیابت برگزار می گردد.

شکیبافر ادامه داد: در این دهکده بخشی برای مراجعه نماینده ها در نظر گرفته شده تا قند آنها اندازه گیری گردد و افرادی که در معرض خطر باشند به آنها اطلاع داده خواهد شد همچنین برای دیابتی ها معاینه رایگان چشم و پا انجام می گیرد چرا که درگیری سلول های عصبی از عوارض دیابت است و می تواند روی عصب چشم و پای بیماران اثر گذارد.

کاهش قند خون با استفاده از چوب غذاخوری

وی با اشاره به اینکه غرفه ای نیز برای آشپزی و طرز تهیه غذای سالم برای بیماران دیابتی در این دهکده برگزار می گردد، گفت: برنامه های برگزاری دهکده دیابت جهت پیشگیری و کنترل این بیماری بسیار موثر است.

شکیبافر با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار فدراسیون بین المللی دیابت حدود 5 میلیون نفر در ایران مبتلا به بیماری دیابت هستند، اظهار داشت: این در حالی است که حدود نیمی از این افراد از بیماری خود اطلاعی ندارند و آنهایی نیز که خبر دارند، اکثرشان دیابت را کنترل نمی نمایند و تنها 6 درصد دیابتی ها از بیماری خود اطلاعی داشته و آن را کنترل می نمایند.

این متخصص تغذیه بیان داشت: بر خلاف اینکه اکثر افراد تصور می نمایند دیابت یک بیماری ارثی است این موضوع صحت ندارد و حتی دیابت نوع یک که از کودکی بروز می یابد هرچند که قابل پیشگیری نیست ولی نوعی بیماری خود ایمنی و نه ارثی محسوب می گردد.

وی توضیح داد: دیابت نوع 2 به شدت وابسته به سبک زندگی فرد است و در صورتی که فرد تحرک داشته باشد و غذاهای سالم استفاده کند چاقی از او دور خواهد شد و در نتیجه از ابتلا به دیابت نیز مصون می ماند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 26204

به "فقط شش درصد افراد دیابتی بیماری خود را کنترل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط شش درصد افراد دیابتی بیماری خود را کنترل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید