فیلم ، شکار گلوله آتشین در آسمان!

به گزارش مهسان بلاگ، دیجیاتو نوشت: اخترشناسان برای ششمین بار در تاریخ پیروز شدند زمان برخورد یک سیارک کوچک با زمین را شناسایی کنند.

فیلم ، شکار گلوله آتشین در آسمان!

اخترشناسان برای ششمین بار در تاریخ پیروز شدند زمان برخورد یک سیارک کوچک با زمین را شناسایی کنند. ویدیویی از این گلوله آتشین کوچک قبل از زمان برخورد با سیاره ما و هنگام حرکت بر فراز بزرگ ترین شهر کانادا، یعنی تورنتو ضبط شده است.

اخترشناسان معمولاً به ندرت می توانند سیارک های کوچکی که با زمین برخورد می کنند را شناسایی کنند و از آن نادرتر، این است که بتوان لحظه برخورد با زمین را ثبت کرد. اما اکنون ستاره شناسان پیروز شده اند ویدیویی از این برخورد تهیه کنند.

برخورد یک سیارک کوچک با زمین

این ششمین بار در تاریخ است که اخترشناسان پیروز شده اند زمان برخورد یک سیارک کوچک با زمین را شناسایی کنند. چنین اتفاقی معمولاً نادر است.

دیوید رنکین، ستاره شناس، یک سیارک 2.3 فوتی (0.7 متری) را در رصدهای بررسی آسمان کوه لمون در آریزونا مشاهده کرد. سیارک ها معمولاً خیلی بزرگ نیستند و شناسایی آنها کار ساده ای نیست؛ اما این ستاره شناس توانست سیارک را در مسیر برخورد با زمین شناسایی کند. با وجودی که این سیارک آنقدر بزرگ نبود که خطری جدی برای زمین محسوب شود، اما توانست نمایشی زیبا از حرکت یک گوی آتشین را به تصویر بکشد.

این ششمین سیارکی است که اخترشناسان پیروز شده اند آن را شناسایی کنند و این موضوع نشان می دهد به مرور زمان قدرت تشخیص اخترشناسان افزایش پیدا کرده است. گفتنی است پنج مورد از شش مورد سیارک این چنینی، از سال 2014 مشاهده شده اند. یکی از تفاوت های این سیارک در مقایسه با موارد قبلی، آن است که سیارک 2022 WJ1، بر فراز بزرگ ترین شهر کانادا رؤیت شده است.

سیارک مذکور در ساعت 11:56 روز 30 آبان ماه به وقت تهران با زمین برخورد کرده است. اخترشناسان دانشگاه وسترن در انتاریو به اهالی منطقه ساحلی دریاچه انتاریو توصیه کرده اند که حیاط و مسیرهای تردد را برای قطعاتی از سنگ های این سیارک بررسی کنند. تعدادی از محققین نیز از زمان برخورد سیارک، مشغول جست وجوی منطقه ها ساحلی برای یافتن تکه های سیارک هستند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 آذر 1401 بروزرسانی: 2 آذر 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109231

به "فیلم ، شکار گلوله آتشین در آسمان!" امتیاز دهید

1 کاربر به "فیلم ، شکار گلوله آتشین در آسمان!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، شکار گلوله آتشین در آسمان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید