محصولاتی که اروپایی ها از زنجان می خرند

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/زنجان مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از رشد 149 درصدی صادرات کشاورزی استان زنجان نسبت به برنامه هدف گذاری شده اطلاع داد.

محصولاتی که اروپایی ها از زنجان می خرند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا نوروز 99 همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

عبدالله جعفری در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: طی سال گذشته، بالغ بر 57 هزار و 113 تن انواع محصولات کشاورزی با ارزش 37 میلیون دلار از استان زنجان صادر شد. ارزش ریالی این میزان صادرات، 1415 میلیارد ریال برآورد شده است و خوشبختانه حجم صادرات کشاورزی استان در سال 96 نسبت به برنامه هدف گذاری شده رشدی 149 درصدی داشته است .

این مسئول ادامه داد: گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، کشمش، سیر، سیب درختی، سیب زمینی و انواع فرآورده های لبنی عمده محصولات صادراتی استان زنجان طی پارسال بود که به کشورهای عراق، روسیه، هلند، ترکیه، آلمان، تایلند، اتریش، مجارستان، مالزی افغانستان، قطر و کویت مقصد عمده محصولات صادراتی استان به شمار می رود.

وی با تاکید بر این که برای ارتقای سطح صادرات محصولات، بیش از هر چیز باید منابع اقتصادی کم بهره و ارزان تأمین گردد تا بتوان اقلام صادراتی را با نمونه های مشابه رقابت داد اضافه کرد: یافتن بازار هدف و تأمین اعتبار، تنها راه افزایش صادرات محصولات کشاورزی است، در واقع کارشناسان ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی معتقدند که استان زنجان با تأمین دو مولفه مذکور، می تواند ظرفیت صادرات از مبادی استان را تا چند برابر افزایش دهد.

جعفری توضیح داد: افزایش روابط بازرگانی بین المللی با هدف توسعه صادرات یکی از اولویت های سازمان قرار گرفته است و شاید بتوان آن را یکی از مهم ترین عوامل افزایش میزان صادرات در طول سال جاری مطرح کرد. علاوه بر این، اجرای سایر برنامه ها از قبیل ایجاد بانک اطلاعاتی صادرکننده ها، اطلاع رسانی برنامه های تجاری، پیگیری امور ترویجی با مضمون راهکارهای افزایش صادرات در سطح استان و آگاهی بخشی، از مواردی است که به بهبود شرایط صادرات یاری نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 30710

به "محصولاتی که اروپایی ها از زنجان می خرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولاتی که اروپایی ها از زنجان می خرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید