منابع مربوط به حوزه آب در لایحه بودجه 1401 یک درصد کاهش داشته است

به گزارش مهسان بلاگ، مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به آنالیز اعتبارات بخش آب در لایحه بودجه سال آینده کشور پرداخت. بر اساس این گزارش در لایحه بودجه سال 1401 اعتبارات بخش آب شامل فصل منابع آب و فصل آب و فاضلاب حدود یک پنجم کل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای امور مالی کشور و معادل 13 هزار و 627 میلیارد و 532 میلیون تومان است. سهم اعتبارات بخش آب در این لایحه نسبت به قانون سال 1400 یک درصد کاهش و سهم اعتبارات فصل آب و فاضلاب 21.7 درصد رشد داشته است.

منابع مربوط به حوزه آب در لایحه بودجه 1401 یک درصد کاهش داشته است

بعلاوه اعتبارات مربوط به برنامه تأمین آب و حذف برنامه توسعه منابع آب در حوزه های آبریز رودخانه های مرزی و مشترک و در نظر گرفتن موضوع خرید تضمینی آب استحصالی و پساب تصفیه شده از بخش غیردولتی از محل یارانه ها افزایش یافته است.

بر مبنای این گزارش ردیف منابع آب در 8 ماهه اول سال 1400، عملکرد 80 درصدی و ردیف فصل آب و فاضلاب در همین بازه عملکرد 85 درصدی داشته است. به علاوه در بودجه سال جاری اعتبارات بسیاری از طرح های بخش آب و آب و فاضلاب، استانی شده و ردیف های اعتباری شرکت ها و دستگاه های مرتبط با بخش آب حذف و بودجه مربوطه به دستگاه های اصلی (شرکتهای مادر(اختصاص داده شده است.

مرکز پژوهش های مجلس تاکید نموده از نکات مهم و قابل توجه در لایحه بودجه سال 1401 مرتبط با بخش آب، گام مثبت و قابل تأیید در جهت برقراری حق النظاره منابع آب زیرزمینی است که از سال گذشته در قانون بودجه سال 1400 لحاظ شده بود. بعلاوه لزوم توجه به اثربخشی طرح های آبیاری تحت فشار و نوین در صرفه جویی واقعی آب، لزوم توجه به چالش های مختلف مربوط به تکمیل و اتمام طرح های توسعه منابع آب در حوضه های آبریز رودخانه های مرزی و مشترک و لزوم توجه به تأمین آب شرب شهرهای دارای تنش از دیگر نقاط قوت بودجه در بخش آب است.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 104907

به "منابع مربوط به حوزه آب در لایحه بودجه 1401 یک درصد کاهش داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع مربوط به حوزه آب در لایحه بودجه 1401 یک درصد کاهش داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید