نظام جدید تسهیلات دانشجویی ایجاد می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اعلام تحول در فرایندهای پرداخت و بازپرداخت وام دانشجویی و نظام جدید پرداخت وام و تسهیلات به دانشجویان که پس از تصویب هیأت امنای صندوق ابلاغ خواهد شد از متناسب سازی وام ها با شرایط دانشجویان اطلاع داد.

نظام جدید تسهیلات دانشجویی ایجاد می گردد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در شصت و ششمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه ها که به صورت مجازی و با حضور وزیر علوم، معاون آموزشی وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان برگزار گردید، گفت: تحول در فرایندهای پرداخت و بازپرداخت وام های دانشجویی تحت عنوان طرح تجمیع وام ها آماده پیشنهاد به هیأت امناء صندوق رفاه دانشجویان است.

وی اضافه نمود: تا به امروز 21 نوع وام دانشجویی تعریف شده بود که بعضی استقبال زیاد و بعضی کمترین استقبال را داشتند و تنوع زیاد این وام ها موجب پراکندگی منابع اقتصادی و بوروکراسی زیاد در دانشگاه ها و صندوق رفاه می شد که برای حل این مشکل طرح تجمیع و ادغام وام ها اجرا و بر این اساس مبالغ وام پرداختی به دانشجویان در نظام جدید افزایش قابل توجه پیدا می نماید.

وی اضافه نمود: همانگونه که صندوق رفاه اقساط ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت دانش آموختگان بدهکار به صندوق را تعلیق کرد، به دانشجویان دوره روزانه دانشگاههای دولتی ساکن در خوابگاه های خودگردان در نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98 که به دلیل کمبود ظرفیت خوابگاه در این خوابگاه ها سکونت داشته اند نیز مانند دانشجویان ساکن در خوابگاه های دولتی یاری می نماید. براین اساس در صورت تصویب هیأت امنای صندوق در شهرهای عظیم به ازای هر دانشجو مبلغ 5 میلیون ریال و در شهرهای کوچک مبلغ 5/3 میلیون ریال به دانشجویان ساکن در خوابگاه های غیردولتی خودگردان یاری می نماید.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: شرایط کرونا باعث تعطیلی خوابگاه ها، عدم پرداخت اجاره بها توسط دانشجویان ساکن خوابگاه ها و تأخیر در پرداخت اقساط دانش آموختگان شد که این امر به کاهش حدود 50 درصدی منابع اقتصادی صندوق رفاه در امسال شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: با توجه به کمبود منابع اقتصادی، از ظرفیت خیّرین آموزش عالی برای توسعه خوابگاه ها در تابستان امسال استفاده می گردد و خوابگاه های سطح 5 و 4 بهینه سازی می شوند.

مطیعی در سرانجام، از معاونان دانشگاه ها خواست ضمن افزایش سطح همکاری با این صندوق در یکپارچه سازی سامانه های مرتبط با رفاه دانشجویان در دانشگاه ها و صندوق رفاه به ویژه در حوزه خوابگاه و تغذیه به شرایط خاص کشور و محدودیت های اقتصادی از شروع پروژه های جدید غیرضروری پرهیز نمایند.

sahandblog.ir: سهندبلاگ: سیستم مدیریت محتوای سهند

salmandiar.ir: دیار سلمان | مجله گردشگری و مسافرتی دیار سلمان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 56557

به "نظام جدید تسهیلات دانشجویی ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام جدید تسهیلات دانشجویی ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید