همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 1401 اجرا می گردد؟

به گزارش مهسان بلاگ، تهران (پانا) - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می گویددر بودجه 1401 موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان لحاظ شده است و مسئله ای در این باره برای سال آینده پیش نخواهد آمد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 1401 اجرا می گردد؟

همسان سازی حقوق، یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. ماجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان به ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه بر می شود که تاکید دارد دولت مکلف است آنالیز های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، برطرف تبعیض و متناسب سازی دریافت ها و برخورداری از امکانات شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف را انجام دهد. بر این اساس، طی بودجه های سنواتی در چند سال اخیر اقداماتی در این رابطه صورت گرفت و با پیش بینی منابع طی هر سال جریان متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و البته تامین اجتماعی در دستور کار نهاده شد.

این فرایند از خاتمه سال 1398 پررنگ تر و در سال گذشته قرار بر همسازی حقوق بازنشسته ها تا 90 درصد میانگین حقوق شاغلان همتراز شد و سازمان برنامه و بودجه دولت دوازدهم وعده داد که آن را از نیمه دوم سال اجرایی کند و اجرا شد.

روح اله عباس پور، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده به پانا گفت: همسان سازی از مطالبات بازنشستگان است و سازمان تامین اجتماعی باید به تعهدات خود در زمینه اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان عمل کند و در سال آینده نیز اجرا شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه 1401 پرداخت می شود و باید تداوم داشته باشد زیرا سازمان تامین اجتماعی نوظف به تامین اعتبارات همسان سازی است و دولت هم باید بدهی خود را به تامین اجتماعی بپردازد و بدهی دولت نباید مانع از اجرایی شدن همسان سازی باشد.

وی با بیان اینکه پرداخت ها باید عادلانه باشد، گفت: فضای مجلس برای ادامه دار بودن همسان سازی حقوق بازنشستگان مثبت است و امیدواریم با پرداخت بدهی های دولت به تامین اجتماعی اعتبارات همسان سازی نیز به طور کامل تامین شود.

این نماینده مجلس توضیح داد: همسان سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه ششم توسعه تاکید شده است و دغدغه امروز بازنشستگان، دائمی شدن این قانون است و مجلس نیز این آمادگی را دارد در دائمی شدن قانون همکاری کند. ضمن اینکه مجلس پیگیر این موضوع هم است تا در برنامه هفتم توسعه محقق شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109136

به "همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 1401 اجرا می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 1401 اجرا می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید