وزارت بهداشت، وزارت راه، ستاد مقابله با کرونا، متهم گسترش کرونا کیست؟ ، مرگ های 3 رقمی سوغات سفر ها خبرنگاران

به گزارش مهسان بلاگ، فوتی های کرونا در حالی 3 رقمی شد که مسئولان علی رغم وجود شواهد محدودیت خاصی برای جلوگیری از این فاجعه لحاظ نکردند.

وزارت بهداشت، وزارت راه، ستاد مقابله با کرونا، متهم گسترش کرونا کیست؟ ، مرگ های 3 رقمی سوغات سفر ها خبرنگاران

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، فرزانه فراهانی- بسیاری از استان ها و شهر های کشور در حالی وارد شرایط قرمز شدند که می شد با مدیریت صحیح و ایجاد محدودیت های ترددی ویژه برای سفر های نوروزی از این شرایط وحشتناک جلوگیری کرد.

عدم هماهنگی مسئولان و مدیران وزارتخانه های مختلف با یکدیگر و عدم در نظر دریافت اهمیت جان مردم در کنار بی مسئولیتی و بی ملاحظه بودن بعضی از شهروندان، کار را به جایی رسانده است که تعداد فوتی های بیماری کرونا دوباره 3 رقمی شده است.

رسانه های رسمی و غیر رسمی متعددی در سراسر کشور شرایط فعلی را بر اساس نقطه نظرات کارشناسان و متخصصان حوزه درمانی کشور، پیش از شروع تعطیلات نوروز پیش بینی و اخبار و گزارش های زیادی درباره ضرورت ممنوعیت سفرهای نوروزی منتشر کردند و به تصویر کشیدند اما ظاهراً گوش مسئولان به این هشدارها بدهکار نبود.

نواختن ساز ناهماهنگی که به قیمت جان مردم تمام شد!

مسئولان وزارت گردشگری ساز خودش را زدند و وزارت بهداشتی ها هم در اغلب موارد طوری وانمود کردند که هیچ کاره هستند و کسی به نظر مدیران اهالی این وزارتخانه گوش نمی دهد.

بعضی از هموطنان نیز با بستن چشم خود به واقعیت مرگبار بودن کرونا یکی از سفیران اصلی افزایش مرگ و میرهای ناشی از کرونا محسوب می شوند و این همراهی موضوعی نیست که به سادگی بتوان از آن چشم پوشید.

حالا پای از دست دادن صدها نفر در روز در میان است و باید دید تمهیدات مسئولان ناهماهنگ برای عبور از بحران کرونا و گذر از شرایط قرمز چیست و چه اقداماتی را در این خصوص لحاظ می نمایند.

به گفته وزیر بهداشت، در دوران پر چالش کرونایی قرار داریم و نظام سلامت کشور شرایط سختی را پیش رو دارد و کاهش آمار مرگ و میر بیماران کرونایی و خروج از 3 رقمی بودن مرگها، مدیریت منسجم و هماهنگی را می طلبد که طی ایام منتهی به نوروز و روزهای اخیر به آن اهمیت خاصی داده نشده است.

شرایط قرمز ده ها شهر و مرکز استان، سوغات سفرهای کرونایی نوروزی

بر اساس آخرین اخبار در حال حاضر شرایط کرونا در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، شیراز، ایلام، شهرکرد و زنجان از امروز قرمز شده است و در مجموع 42 شهرستان شامل 7 مرکز استان از امروز در شرایط قرمز قرار دریافتد.

همچنین 54 شهرستان از جمله 6 مرکز استان (اردبیل، بجنورد، کرمان، رشت، همدان و یزد) از امروز دچار شرایط نارنجی شدند.

هم اکنون شرایط 88 شهرستان قرمز، 139 شهرستان نارنجی، 198 شهرستان زرد و 23 شهرستان آبی است.

بعضی از هموطنان با بستن چشم خود به واقعیت مرگبار بودن کرونا و راهی شدن در جاده ها یکی از سفیران اصلی افزایش مرگ و میرهای ناشی از کرونا محسوب می شوند و این همراهی موضوعی نیست که به سادگی بتوان از آن چشم پوشید.

حالا پای از دست دادن صدها نفر در روز در میان است و باید دید تمهیدات مسئولان ناهماهنگ برای عبور از بحران کرونا و گذر از شرایط قرمز چیست و چه اقداماتی را در این خصوص لحاظ می نمایند.

رحمانی فضلی در آخرین روزهای سال 99 برقرار بودن سفرهای نوروزی را ویژه مناطق و شهرهایی برشمرد و البته محدودیتهای زبانی آقای وزیر اجرایی نشد و نتیجه شد افزایش چند برابری تعداد شهرهای دارای شرایط قرمز و نارنجی و از همه بدتر افزایش تعداد جان باختگانی که قربانی ندانم کاری مردم و مسئولان شدند.

وزارت بهداشت، سازمان هواپیمایی، ستاد مقابله با کرونا، بیابید پرتغال فروش را!

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری مدعی است که ستاد ملی مقابله با کرونا فعلاً در مورد لغو پرواز های ترکیه به جمع بندی نرسیده و تا به امروز در مورد زمان طرح مجدد لغو پرواز های ترکیه، اظهار نظری به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال نکرده است و هر زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا به نتیجه رسیده و به ما ابلاغ کند، ما پرواز ها به ترکیه را متوقف می کنیم.

از طرف دیگر وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با صراحت طی انتشار توئیتی گفته بود: چهار روز از هشدار و درخواست وزیر بهداشت برای لغو پرواز های ترکیه میگذرد و مقامات سازمان هواپیمایی می گویند فعلا برنامه ای برای قطع پرواز ها به علت شیوع کرونا ندارند.

حال ماجرای نامه نمکی وزیر بهداشت که 5 روز قبل به وزیر کشور ارسال شده و خواهان لغو پرواز های ترکیه به ایران شده بود هم تکه ای دیگر از پازل مضحک و ساده لوحانه ای را تشکیل می دهد.

شاید اگر صحبتهای ضد و نقیض مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا را کنار هم بگذاریم متهم ردیف اول افزایش فوتی های کرونا رحمانی فضلی به عنوان فرمانده عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا باشد که نه تنها دستوری برای لغو سفر به ترکیه با وجود شرایط قرمز مشابه عراق صادر نکرده است بلکه از وضع کوچکترین محدودیتی برای سفر مسافران نوروزی به استانبول هم خبری نبوده است.

دولت، مسافران نوروزی یا ستاد ناکارآمد مبارزه با کرونا هر کدام به سهم خود در افزایش شمار جانباختگان بیماری کرونا مقصر هستند و این وظیفه مسئولان به عنوان مجریان قانون است که باید در مقابل عدم رعایت مردم و افزایش سفرهای نوروزی محدودیت های ترددی بیشتری اعمال می کردند.

بر اساس گزارش رئیس پلیس راهور ناجا، ترددهای نوروزی در امسال با افزایش 89 درصدی همراه بوده است و این مسئله خود گواه روشنی بر نقش و تاثیر سفرهای نوروزی بر افزایش شمار مبتلایان و جانباختگان بیماری کرونا است.

faceraz.ir: فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 81836

به "وزارت بهداشت، وزارت راه، ستاد مقابله با کرونا، متهم گسترش کرونا کیست؟ ، مرگ های 3 رقمی سوغات سفر ها خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت بهداشت، وزارت راه، ستاد مقابله با کرونا، متهم گسترش کرونا کیست؟ ، مرگ های 3 رقمی سوغات سفر ها خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید