چرا استفاده از طرح های جذاب باعث بالا رفتن ارزش بسته بندی می شود؟

به گزارش مهسان بلاگ، انسان ها به صورت غریزی به پارامترهای موجود در طبیعت جذب می شوند و به همین دلیل زمانی صحبت از بسته بندی محصول می شود، به هیچ وجه نمی توان نقش جعبه های مقوایی چاپی را دست کم گرفت. در این بسته بندی ها می توان با توجه به نوع محصولات، از طراحی هایی جذاب و چشمگیر استفاده نمود و در چاپ آنها از متریال های مختلف استفاده کرد، تا به این وسیله کاربران جذب آنها شوند.

چرا استفاده از طرح های جذاب باعث بالا رفتن ارزش بسته بندی می شود؟

بیشتر بخوانید : چرا چاپ دیجیتال باعث تکمیل چاپ افست می شود، نه کنار زدن آن؟

چرا سبک طراحی در طراحی و چاپ بسته بندی مهم است؟

طراحی بسته بندی که بتواند نقش های متعددی ایفا کند از دیرباز رویای بازاریابان بوده است، از طرفی طراحی های سنتی به اندازه ای خوب نبوده اند تا بتوانند به رقابت پرداخته و کاربران را جذب کنند چرا که هدف اصلی آن ها تنها به محافظت از محصول محدود می شده اند. اما امروزه بسته بندی های جدید علاوه بر جذب مخاطب می توانند نقش های متعددی در فرایند فروش محصول داشته باشند.

بسته بندی های مقوایی سفارشی اکنون به دلیل کارکردهای آن در صنعت از اهمیت بسکمک برخوردار هستند. این بسته بندی ها اکنون به عنوان واسطه اصلی ارتباط برای بازاریاب ها در نظر گرفته شده است تا مخاطبان را به سمت خط مشی و محصول خود جذب کنند. در اینجا چند جنبه مهم از بسته بندی وجود دارد که به جلب توجه مصرف کنندگان کمک می کند.

بیشتر بخوانید : کاربرد هوش مصنوعی در صنعت چاپ دیجیتال چیست ؟

اهمیت برداشت اول پس از دیدن طرح بسته بندی چقدر است؟

برداشت و تاثیر اولیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و زمانی که این پارامتر بتواند به افزایش فروش کمک کند حتی مهم تر نیز جلوه خواهد کرد. بسته بندی هایی از جنس کارتن برای چاپ های سفارشی بسیار مناسب هستند و می توان با روش های مختلف چاپ مثل چاپ دیجیتال و چاپ افست، طرح هایی جذاب روی آن ها ایجاد نمود و بازاریابان می توانند با استفاده از تصاویر خلاقانه، گرافیک های جذاب و جملاتی تاثیرگذار، توجه کاربران را به محصولات خود جلب کنند و برند خود را در ذهن مشتریان حک کنند.

ایجاد هویت برند و نمایش آن در طراح بسته بندی چقدر اهمیت دارد؟

این تفکر که بسته بندی تنها برای محافظت از محصول استفاده شود مدت هاست که منسوخ شده، بسته بندی ها علاوه بر محافظت از محصول وظیفه فراهم سازی یک جلوه بصری جذاب را به عهده داشته و سبب ایجاد ارتباط با مخاطب می شوند و مهم تر از همه این بسته بندی ها هستند که سبب شناخت و معرفی هویت یک برند خواهند شد. بازاریابان برای دستیابی به این اهداف می توانند از لوگو، برچسب و یا طراحی های منحصر به فرد استفاده کنند به طوری که این طراحی ها نشان دهنده سبک طراحی و امضای یک برند باشد. این امر نه تنها سبب جلب توجه کاربران و فروش محصولات می شود بلکه وفاداری مشتریان را در پی خواهد داشت و به این صورت تداوم فروش را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : 7 دلیل برای انتخاب چاپ دیجیتال بجای دیگر روش های چاپ

پل ارتباطی میان مشتری و برند چگونه در طرح بسته بندی نمایان می شود؟

تصاویر خلاقانه بسته بندی مانند الگوهای پیچیده و آثار هنری گرافیکی برای بالا بردن کیفیت بصری تصاویر بسته بندی محصول مهم است ، اما یک مورد که بیشترین اهمیت را در جذب مصرف کنندگان به سمت یک برند دارد ، اطلاعات مکتوب است. این برندها می توانند از تایپوگرافی خلاقانه برای توصیف محصولات خود، بر روی جعبه های مقوایی جهت فروش بیشتر استفاده کنند.

بازار پر از رقابت است و ارائه اطلاعات ضروری به مصرف کنندگان می تواند به یک برند کمک کند تا بازخوردهای مثبتی از جامعه کاربران کسب کند ، که درنهایت سبب حفظ مصرف کنندگان برای مدت طولانی خواهد شد. علاوه بر این ، اطلاعات مکتوب روی جعبه های محصول نیز به طور موثر سبب جلب توجه مصرف کنندگان بالقوه خواهد شد و می تواند شانس فروش را بالا ببرد.

بیشتر بخوانید : هوش مصنوعی چگونه صنعت چاپ را دگرگون کرده است ؟

چگونه با طرح بسته بندی یک تجربه خوب برای کاربر فراهم سازی کنیم؟

به دلیل در دسترس بودن چندین جایگزین برای یک محصول در بازار ، مصرف گرایی به مرور زمان قوی تر و قوی تر می شود. در حال حاضر مصرف کنندگان نه تنها می خواهند به محصولات مقرون به صرفه تری دست یابند بلکه در عین استفاده از محصولات ، سطح بهینه تری از استفاده آن را خواستار هستند. آنها بیشتر به سمت طراحی بسته بندی مانند بسته بندی های سفارشی که در تصاویر و طراحی منحصر به فرد هستند ، جذب می شوند. چنین فرایندی می تواند به افزایش اعتبار و شهرت در ذهن مصرف کنندگان کمک کند که این مورد به نوبه خود یکی از پارامترهای بسیار مهم در تجارت محسوب می شود.

بسته بندی هایی با الگوهایی مانند دستگیره هم می تواند در گرافیک های پیچیده چاپ شود زیرا این سبک منحصر به فرد است و می تواند توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کند. بازاریابان همچنین می توانند برای جذب مخاطبان، از داستانهای منحصر به فرد برند خود در قالب گرافیک و آثار هنری استفاده کنند.هیچ چیز مؤثرتر از جعبه های مقوایی چاپی برای جلب توجه مصرف کنندگان نیست. آنها بیشتر به سمت طرح هایی جذاب می شوند که به در ساده ترین حالت، جذاب هستند.

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 78699

به "چرا استفاده از طرح های جذاب باعث بالا رفتن ارزش بسته بندی می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا استفاده از طرح های جذاب باعث بالا رفتن ارزش بسته بندی می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید