چهارمحال وبختیاری استانی بسیار تاثیرگذار است

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال وبختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری نه تنها استان محرومی نیست بلکه استانی بسیار اثرگذار در سطح کشور است که اگر این تأثیرگذاری برای استان لحاظ شود برای ما کافی است.

چهارمحال وبختیاری استانی بسیار تاثیرگذار است

اقبال عباسی شامگاه گذشته 16 بهمن ماه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار گشت با بیان اینکه اصناف خیلی تحت شعاع قرار گرفته اند، اظهار کرد: 42 هزار واحد صنفی داریم که در دوره های مختلف 56 هزار بازرسی از آن ها اجرا شده است و 2هزار و 750 پفراینده تشکیل شده که 13 درصد از اصناف پفراینده دار شده اند و به تعزیرات فرستاده ایم که این فرایند نشانه تحت فشار بودن اصناف است.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختکمک نه تنها استان محرومی نیست بلکه استانی بسیار اثرگذار در سطح کشور است که اگر این تأثیرگذاری برای استان لحاظ شود برای ما کافی است، ادامه داد: 1.5 درصد از فولاد کشور، 2.5 درصد از سیمان کشو،ر 3.5 درصد از گوشت قرمز کشور، 45 درصد نیترات، 20درصد ماهی قزل آلا ، 20 درصد بادام مامایی که معروف ترین بادام کشور است، 4.3 مرغ کشور، 85 درصد خوراک آبزیان کشور همه در این استان تولید می شود.

عباسی گفت: 9هزار کامیون با 21 هزار راننده در حوزه صنعت، معدن، تجارت، خدمات و کشاورزی فعال است، لوازم خانگی، اولین تولید کننده چادر، گز بلداجی، ورق شیروانی، ورق فولاد، موکت، قند، شکر، خودرو بروجن که اکنون در حالت تعطیل به سر می برد همه جزء صنایع استان محسوب می شوند که باید به داد این صنایع برسیم.

استاندار خطاب به مدیران صنعت حاضر در جلسه با بیان اینکه نگویید هیچ چیز نداریم، بگویید استان خوب و به درد بخوری داریم و از نیروی تلاشگری برخوردار هستیم که البته مشکلاتی نیز داریم و باید به داد ما برسید، گفت: در حوزه ایثار بیشترین شهدا در حوزه کشور از چهارمحال و بختکمک است لذا بهترین امکانات و بهترین مردم را در همه حوزه ها را داریم در کنار این بهترین ها نیز مشکلاتی وجود دارد که باید مرتفع شوند.

استاندار چهارمحال و بختکمک اظهار کرد: همه زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی استان از آب، گاز، برق و... آماده شده است و اکنون در اختیار سازمان همکمک شهرداری است، رایزنی های لازم اجرا شده است تا شهرک صنعتی در آن ورود کند، آماده سازی های لازم را انجام و خدمات را ارائه دهد و با حمایت های لازم واحد را بفروشد اما این عملکرد همچون عملکرد شهرک صنعتی زمین فروشی صرف نباشد.

عباسی در ادامه گفت: به شرکت های سرمایه گذاری مربوط دستور داده شود که در همین منطقه ویژه اقتصادی یک الی دو صنعت مهم را سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان اینکه این استان، استان کشاورزی و دامداری است، ادامه داد: متأسفانه در صنایع تبدیلی، سرمایه دار مهم و مدیر هدایت گر که بتواند صنایع تبدیلی چند وجهی را تولید کند وجود ندارد، لذا اگر به چند شرکت مأموریت داده شود که در این منطقه برتر اقتصادی و یا مکان های دیگر سرمایه گذاری کنند با کمک صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی هم می توان این استان را نجات داد و هم اشتغالزایی صورت می گیرد.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 34485

به "چهارمحال وبختیاری استانی بسیار تاثیرگذار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمحال وبختیاری استانی بسیار تاثیرگذار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید