چه ترکیبات گیاهی برای درمان کرونا در طب سنتی استفاده می شود؟

به گزارش مهسان بلاگ، به عنوان یک پزشک طب کلاسیک میگویم افتخاری که ما باید در طب سنتی از آن یاد کنیم این است که ما همان نسخه هایی که از روز دوم اسفند، زمانی که با نخستین بیماران کرونایی روبرو شدیم، تجویز می کردیم، همچنان از همان نسخه با تغییرات بسیار کوچک استفاده می کنیم.

چه ترکیبات گیاهی برای درمان کرونا در طب سنتی استفاده می شود؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمد فصیحی دستجردی پزشک متخصص عفونی و متخصص طب سنتی در برنامه انارستان درباره تغییر رفتار ویرس کرونا اظهار کرد: طب سنتی علائم رفتار های بدن را نسبت به عفونت ها و بیماری های مختلف شرح میدهد.

وی افزود: طب سنتی می گوید بیماری در فصل های مختلف تغییر حالت می دهد مثلا آبله مرغان در بهار که دارای مزاج گرم و تر است و در بچه ها که دارای مزاج گرم و تر هستند، بروز می کند، اما همین بیماری به اسم زُنا در عظیمسالان و در فصل پاییز بوجود می آید که مزاج فصل، سرد و خشک است و افراد مسن نیز دارای مزاج سرد و خشک هستند.

فصیحی دستجردی ادامه داد: کرونا در فصل بهار به شکل کاوازاکی که نوعی بیماری پوستی بود خودش را نشان داد و ما همان موقع اعلام کردیم که جای نگرانی نیست، زیرا که ویروس همان ویروس است و فقط با توجه به تغییر فصل، علائم جدید از خودش نشان داده است.

این متخصص عفونی شرح داد: من به عنوان یک پزشک طب کلاسیک میگویم افتخاری که ما باید در طب سنتی از آن یاد کنیم این است که ما همان نسخه هایی که از روز دوم اسفند، زمانی که با نخستین بیماران کرونایی روبرو شدیم، تجویز می کردیم، همچنان از همان نسخه با تغییرات بسیار کوچک استفاده می کنیم؛ فقط، چون در این فصل، این ویروس علائم گوارشی می دهد، دارو های گیاهی گوارشی نیز تجویز می کنیم.

وی گفت:زنجبیل، سرخارگل و زفا، دارو هایی هستند که از همان ابتدای ظهور این ویروس در فرایند درمان مورد استفاده قرار گرفته اند و همچنان نیز با توجه به تغییر فصل با کمی تغییرات جزئی، تجویز می شوند.

فصیحی متذکر شد: ما پروتکل ها را به وزارت بهداشت دادیم و مجوز اخلاق این دارو ها را هم گرفتیم و برای بیمارانمان هم تجویز کردیم همچنین مقاله های زیادی برای مجلات مختلف ارسال کردیم که مورد قبول آن ها قرار گرفت، اما ممکن است سال ها طول بکشد تا در نوبت چاپ قرار بگیرند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در ایران واکسن کرونا ساخته می شود، گفت: ما به جوان های خودمان اعتماد داریم یعنی به تمام افرادی که در شرکت های دانش بنیان کار میکنند اعتماد کامل داریم؛ اگر در طب سنتی هم به واکسن تاخته می شود، منظور واکسن های وارداتی و مشکوک است؛ مافیای دارو در جهان بسیار عظیم است و این باعث شده تا بسکمک از پزشکان به اثربخشی و عوارض آن ها بدبین باشند.

فصیحی دستجردی ادامه داد: ما در کرونا ایمنی بخشی نداریم یعنی اگر کسی مبتلا به کرونا شود، ممکن است چند ماه بعد نیز دوباره مبتلا شود مانند کزاز که اگر فردی یک بار کزاز بگیرد، باز هم ممکن است به این بیماری مبتلا شود.

این متخصص عفونی شرح داد: برای ساختن واکسن کزاز، آنتی ژن کزاز را با یک پروتئین عظیمتر ترکیب کردند که این باعث می شود تا بدن بیشتر تحریک شود و مدت ها به این بیماری مبتلا نشود؛ کرونا نیز به همین صورت است و آنتی بادی که در بدن ایجاد می کند دو تا سه ماه تاثیرگذار است و پس از آن احتمال ابتلا افزایش می یابد.

وی متذکر شد:، اما آنفولانزا، ویروسی است که ژن آن دائم تغییر می کند؛ این مسئله باعث می شود تا ساخت واکسن آنفولانزا امکانپذیر نباشد، اما ژن کرونا تغییر نکرده و اگر با یک پروتئین عظیمتر ترکیب شود، میتواند بدن را در مقابله با ابتلا به این ویروس مقاوم کند.

آنتی بادی چگونه کرونا را درمان میکند

فصیحی شرح داد: وقتی فردی بدنش با ویروس تماس پیدا می کند، آنتی بادی در بدن او بالا می رود؛ با اهدای پلاسما، بخش آنتی بادی را از خون جدا می کنند و به فرد مبتلا تزریق می کنند؛ این عمل باعث می شود تا آنتی بادی با ویروس مقابله کرده و آن را از بین ببرد، اما همانطور که گفته شده، این درمان دائمی نیست و احتمال ابتلا همچنان وجود دارد؛ نکته قابل توجه، هزینه بالای این روش درمانی است که بسیار زیاد است در حالی که نسخه های درمانی طب سنتی با هزینه ای بسیار پایین تر قادر به درمان این بیماری هستند.

زنجبیل چطور به درمان کرونا کمک می کند؟

وی متذکر شد: از آنجا که مزاج این ویروس سرد است، ما برای درمان بیماران کرونایی از زنجبیل استفاده کردیم و تحقیقات علمی بسیار زیادی درباره این گیاه اجرا شده است.

فصیحی دستجردی افزود: خواص زنجبیل در درمان بیماری های ریوی است؛ به همین دلیل است که از گیاهان دیگری که مزاج گرم دارند استفاده نشده است؛ اثربخشی زنجبیل خارج از اثربخشی مزاجی آن است و اگر بیماری، دچار خارش شود، با عرق شاهتره کمی مزاج او را تعدیل می کنیم.

این متخصص عفونی شرح داد: در درمان کرونا مصرف زنجبیل به صورت حب صورت میگیرد، زیرا دمنوش زنجبیل حساسیت ایجاد می کند؛ خصوصا در تابستان که تشدید هم می شود.

در حل حاضر، فصل سوم انارستان روز های زوج ساعت 19 از شبکه افق در حال پخش است؛ این برنامه در حوزه سلامت مسائل را از منظر طب سنتی به بحث و گفتگو می نشیند.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 58349

به "چه ترکیبات گیاهی برای درمان کرونا در طب سنتی استفاده می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه ترکیبات گیاهی برای درمان کرونا در طب سنتی استفاده می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید