کیم جونگ اون اهداف نظامی تازه برای کره شمالی ترسیم کرد

به گزارش مهسان بلاگ، رهبر کره شمالی در اجلاس حزب حاکم، ضمن رونمایی از اهداف نظامی تازه برای سال آینده میلادی، بر لزوم تقویت ظرفیت های دفاعی برای مقابله با دشمنان در منطقه تاکید نمود.

کیم جونگ اون اهداف نظامی تازه برای کره شمالی ترسیم کرد

به گزارش خبرنگاران، بعد از اقدام کره شمالی به اجرای 36 آزمایش موشکی بالستیک در سال 2022، کیم جونگ اون رهبر این کشور اهداف نظامی نوی برای سال آینده میلادی (2023) ترسیم کرد.

کیم طی سخنرانی در دومین روز اجلاس کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی با اشاره به شرایط چالش زای نو در شبه جزیره کره و منظره سیاسی گسترده، بر تقویت قدرت دفاعی و مقابله با دشمنان در منطقه تاکید نمود.

خبرگزاری دولتی کره شمالی (کی سی ان ای) در این باره گزارش داد: [کیم جونگ اون] اصول امور خارجی و جهت گیری تقابل با دشمنان را معین کرد، که حزب و دولت ما باید کاملا از آنها پیروی نمایند تا بتوانند حقوق حاکمیتی را حفاظت نموده و از منافع ملی دفاع نمایند.

طبق این گزارش، اهداف اصلی برای تقویت توانمندی های دفاع از خود باید در سال 2023 با جدیت کامل پیگیری گردد که برای آمادگی در شرایط مختلف در شرایط سیاسی ارائه شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این رسانه کره شمالی جزئیات دقیق تری درباره اهداف ترسیم شده ارائه نکرد اما اظهارات کیم می تواند نشانه ای از افزایش فعالیت های نظامی این کشور باشد.

بر این اساس، رهبر کره شمالی در این نشست بعلاوه به کمبودهای جدی در حوزه هایی شامل علوم، آموزش و سلامت در امسال میلادی اشاره نموده، راه هایی برای غلبه بر این مسائل پیشنهاد داد و مأموریت های مهمی به دولت در سال آینده میلادی محول کرد.

پیش از این در روز آدینه، ارتش کره جنوبی و گارد ساحلی ژاپن در بیانیه هایی اعلام کردند ارتش کره شمالی یک فروند موشک بالستیک به سمت دریای شرقی شلیک کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109249

به "کیم جونگ اون اهداف نظامی تازه برای کره شمالی ترسیم کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کیم جونگ اون اهداف نظامی تازه برای کره شمالی ترسیم کرد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیم جونگ اون اهداف نظامی تازه برای کره شمالی ترسیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید