4000 میلیارد تومان؛ برآورد خسارت سیل به شبکه ارتباطی

به گزارش مهسان بلاگ، معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه در مجموع حدود 13 هزار کیلومتر از شبکه ارتباطی کشور در اثر وقوع سیل آسیب دیده است، گفت: برآورد می شود که حدود سه تا چهار هزار میلیارد تومان میزان خسارت شبکه های ارتباطی کشور باشد.

4000 میلیارد تومان؛ برآورد خسارت سیل به شبکه ارتباطی

خداداد مقبلی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به این که 13 استان کشور در اثر بارش باران و سیلاب دچار خسارت جدی شده اند، اظهار کرد: وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به حین بارش و سیلاب و نیز پس از بارش و فرونشست سیل تقسیم می گردد و در این رابطه اقدامات مختلفی در راستای کمک رسانی به مردم سیل زده، کنترل جاده ها و ابنیه فنی، اطلاع رسانی راستا و کنترل ترافیک صورت گرفت.

وی ادامه داد: متأسفانه در راستاهای بسکمک از 13 استان کشور دچار خسارت ناشی از سیل شده ایم که در استان های گلستان، مازندران، ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختکمک، کهگیلویه و بویراحمد و فارس خسارت ها بیشتر بوده و سیل بیشترین خسارت بر شبکه های ارتباطی را به استان لرستان متحمل کرده است.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به این که جمعاً 600 کیلومتر از جاده های اصلی، فرعی و روستایی استان لرستان دچار خسارت 100 درصدی شده اند، اظهار کرد: 240 ابنیه فنی به طور کامل تخریب شده که 30 دستگاه از آن مربوط به پل هایی با دهانه 20 تا 60 متر است و 210 ابنیه فنی نیز از دو تا 20 متر به طور کامل با تخریب 100 درصدی روبرو شده اند. همچنین در مجموع 800 دستگاه پل در حوزه استان لرستان، 50 تا 70 درصد آسیب دیده اند.

مقبلی با بیان این که در برآورد اولیه به شبکه های ارتباطی استان های لرستان و خوزستان به ترتیب 1250 و 255 میلیارد تومان خسارت وارد شده است، اظهار کرد: شبکه های ارتباطی استان ایلام 200، گلستان 270 و مازندران 267 میلیارد تومان آسیب دیده اند و در ارتباط با استان های چهارمحال و بختکمک، فارس، یاسوج و کهکیلویه و بویراحمد هنوز اطلاعات کاملی دریافت نکرده ایم و کارشناسان در حال محاسبه خسارت ها هستند که بلافاصله اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مشکل جدی در استان لرستان مربوط به ریزش و رانش پس از بازگشایی شبکه های ارتباطی است، گفت: متأسفانه پس از آنکه شبکه ارتباطی در استان لرستان بازگشایی می گردد در راستاهای کوهستانی شاهد رانش و ریزش هستیم که این مساله فعالیت را برای ما سخت تر می کند.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین به استان های گلستان و خوزستان اشاره کرد و گفت: بالابودن سطح آب در استان های گلستان و خوزستان از مسائل عمده این دو استان است و باید صبر کنیم تا سطح آب پایین بیاید. در گلستان ریزش کوهستان هزینه های زیادی را ایجاد کرده است و در استان خوزستان نیز با مسائل عدیده ای روبه رو هستیم.

وی در مورد میزان دقیق خسارت ها و نیز مدت زمان بازسازی مناطق آسیب دیده، شرح داد: حدود 13 هزار کیلومتر از راستاهای ارتباطی کشور آسیب دیده اند و در حال حاضر برآوردها در مورد خسارت ها در نقطه اولیه قرار گرفته است و باید منتظر ماند تا تعیین گردد که میزان دقیق خسارت ها چه مقدار است.

مقبلی در مورد مدت زمان بازسازی و ساخت راستاهای آسیب دیده نیز، بیان کرد: این مساله به میزان اعتبارات تأمین شده باز می گردد و به نظر می رسد حدود سه تا چهار میلیارد تومان اعتبار جهت بازسازی شبکه های ارتباطی خسارت دیده نیاز است در صورت تأمین اعتبار به حداقل دو سال زمان نیاز است و زمان پرداخت این اعتبارات است مدت زمان ساخت را کاهش می دهد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7875

به "4000 میلیارد تومان؛ برآورد خسارت سیل به شبکه ارتباطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4000 میلیارد تومان؛ برآورد خسارت سیل به شبکه ارتباطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید