افراد تنها زودتر از سیگاری ها پیر می شوند

به گزارش مهسان بلاگ، محققان دانشگاه استنفورد در تازه ترین مطالعات خود دریافتند، تنهایی و مجرد بودن تاثیر بیشتری نسبت به استعمال سیگار بر تسریع روند پیری در افراد دارد.

افراد تنها زودتر از سیگاری ها پیر می شوند

آسیب مولکولی انباشته شده و به ایجاد ضعف و بیماری های جدی مرتبط با پیری یاری می نماید. در بعضی افراد این فرآیند های مولکولی شدیدتر از سایرین است، شرایطی که معمولا به عنوان پیری تسریع شده از آن یاد می گردد.

خوشبختانه افزایش سرعت پیری ممکن است قبل از آشکار شدن پیامد های فاجعه بار آن با استفاده از مدل های دیجیتالی پیری (ساعت های پیری) شناسایی گردد. چنین مدل هایی بعلاوه می توانند برای استخراج درمان های ضد پیری در سطوح فردی و جمعیتی مورد استفاده قرار گیرند.

طبق آخرین مقاله منتشر شده در Aging-US، هر درمان ضد پیری باید به همان میزان که بر سلامت جسمی فرد تمرکز می نماید، بر سلامت روان فرد نیز تمرکز داشته باشد. یک همکاری بین المللی به رهبری Deep Longevity با دانشمندان آمریکایی و چینی اثرات تنهایی، داشتن خواب ناآرام یا احساس ناراحتی را بر سرعت پیری میزان گیری نموده و آن را قابل توجه دانسته است.

این مقاله دارای یک ساعت پیری تازه است که با خون و داده های بیومتریک 11914 بزرگسال چینی آموزش و تایید شده است. این اولین ساعت پیری است که به طور انحصاری بر روی یک گروه چینی با چنین حجمی آموزش داده شده است.

شتاب سالمندی در افراد با سابقه سکته مغزی، بیماری های کبدی و ریوی، افراد سیگاری و از همه جالب تر، افرادی که در شرایط روانی آسیب پذیر بودند، مشاهده شد. در واقع نشان داده شد که احساس ناامیدی، ناراحتی و تنهایی باعث افزایش سن بیولوژیکی فرد نسبت به سیگار کشیدن می گردد. سایر عوامل مرتبط با شتاب سالمندی عبارت از مجرد بودن و زندگی در یک منطقه روستایی به علت در دسترس بودن کم خدمات پزشکی است.

نویسندگان مقاله نتیجه می گیرند جنبه روانی پیری را نباید در تحقیقات و یا در کاربرد های عملی ضد پیری نادیده گرفت. به گفته مانوئل فاریا از دانشگاه استنفورد، حالت های روانی بعضی از قوی ترین پیش بینی کننده های پیامد های سلامت و کیفیت زندگی هستند، اما تا حد زیادی از مراقبت های پزشکی مدرن حذف شده اند.

الکس ژاورونکوف، مدیر عامل Insilico Medicine، تاکید می نماید این مطالعه روشی را برای کاهش سرعت یا حتی معکوس کردن پیری روانی در مقیاس ملی ارائه می نماید.

در اوایل امسال، Deep Longevity یک سرویس وب سلامت روان تحت راهنمایی هوش مصنوعی، FuturSelf.AI را منتشر کرد که بر اساس یک انتشار قبلی در Aging-US است. این سرویس یک ارزیابی روان شناختی رایگان ارائه می دهد که به وسیله هوش مصنوعی پردازش می گردد و گزارشی جامع از سن روانی کاربر و بعلاوه بهزیستی روانی فعلی و آینده ارائه می دهد. دیپانکار نایاک، مدیر اجرایی Deep longevity تایید می نماید: FuturSelf.AI، در ترکیب با مطالعه افراد مسن چینی، Deep Longevity را در خط مقدم تحقیقات بیوجرونتولوژی قرار می دهد.

Deep Longevity راه چاره Longevity as a Service (LaaS) را برای ادغام چندین نشانگر زیستی عمیق پیری که ساعت های پیری عمیق نامیده می شوند، توسعه داد تا یک معیار چندعاملی جهانی از سن بیولوژیکی انسان ارائه کند.

بیشتر بخوانید

منبع:medicalxpress

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1401 بروزرسانی: 6 مهر 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109208

به "افراد تنها زودتر از سیگاری ها پیر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد تنها زودتر از سیگاری ها پیر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید