طرز تهیه موهیتو لیمو نعناع بدون آب گازدار در 15 دقیقه

به گزارش مهسان بلاگ، موهیتو لیمو نعناع بدون آب گازدار جزو انواع پرطرفدار موهیتو کافی شاپی است. اگر چه موهیتو به صورت کلاسیک با آب گازدار یا سودا تهیه می گردد اما اگر مسائل گوارشی دارید یا دوست دارید موهیتو را با آب خالص میل کنید می توانید موهیتو را بدون آب گازدار درست کنید. در این مقاله از در ما طرز تهیه موهیتو لیمو نعنا بدون آب گازدار را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه موهیتو لیمو نعناع بدون آب گازدار در 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه موهیتو بدون آب گازدار (1 لیوان)

مواد اولیهاندازه مورد احتیاج
لیموترش یا آبلیمو2 عدد (2 قاشق غذاخوری)
برگ نعناع تازه10 تا 12 عدد
شکر1 قاشق غذاخوری
آب سرد1 لیوان فرانسوی دسته دار
یخچند تکه

مدت زمان درست کردن موهیتو لیمو نعناع بدون آب گازدار: 15 دقیقه

مراحل طرز تهیه موهیتو لیمو نعناع بدون آب گازدار

یک نوشیدنی پرفروش تابستانی است اما اگر می خواهید یک موهیتو کلاسیک نعنایی کافی شاپی بدون آب گازدار و سودا داشته باشید. مطابق زیر مرحله به مرحله عمل کنید:

مرحله اول: برگ های تازه نعناع را بشویید

در اولین مرحله برای درست کردن موهیتو بدون آب گازدار شما باید نعناع معطر و تازه خریداری نمایید. نعناع گونه های مختلفی دارد که هر کدام عطر و طعم متفاوتی دارند. نوعی نعنا که برگ های پهن و کوتاه تر دارد و عطری بین پونه و نعناع دارد، برترین انتخاب برای تهیه موهیتو به روش رستورانی است. شما می توانید از نعنا معمولی در بازار نیز بهره ببرید.

برگ های نعناع را طوری پاک کنید که بخشی از ساقه آن نیز همراه با برگ ها جدا گردد ساقه نعنا عطر و طعم نوشیدنی شما را دوچندان خواهد نمود. پس از آن نعناهای پاک شده را داخل ظرف آب و نمک یا سرکه بریزید، چند دقیقه صبر کنید و سپس نعناع ها را شسته و آبکشی نمایید. اجازه دهید آب اضافی نعناها در آبکش کاملاً خارج گردد.

مرحله دوم: لیموها را برش دهید

برای تهیه نوشیدنی موهیتو نعنایی بدون آب گازدار شما باید در ابتدا لیموهای تازه را کاملا شسته و خشک کنید. از آنجا که در این نوشیدنی لیمو با پوست استفاده می گردد بسیار مهم است که لیموها تمیز شسته شوند.

برای تهیه موهیتو بدون آب گازدار می توانید از انواع لیمو تازه بهره ببرید، اما لیمو تازه کوچک سبز رنگ به خاطر عطر و طعم بی نظیری که دارد برترین گزینه برای درست کردن موهیتو لیمو نعناع و سایر انواع موهیتو است.

در صورت عدم دسترسی به این نوع از لیمو می توانید از لیمو سنگی یا حتی آبلیمو نیز بهره ببرید. پس از شستن لیموها آن را به صورت حلقه حلقه خرد کنید. هرچه حلقه های شما نازک تر باشد کیفیت نوشیدنی بیشتر می گردد. هسته لیموترش را بگیرید.

در صورت تمایل می توانید آبلیمو را به صورت یا اینترنتی از فروشگاه های خریداری نمایید.

مرحله سوم: برش های لیمو و برگ های نعناع را داخل ظرف بریزید

برای اینکه مانند یک باریستا حرفه ای موهیتو را به روش اصلی درست کنید، بهتر است از ظرف شیکر استفاده نمایید. در صورت عدم دسترسی به این نوع ظروف شما می توانید از یک ظرف شیشه ای درب دار مانند شیشه مربا نیز استفاده نمایید. حلقه های لیمو و برگ های نعنا را داخل ظرف بریزید.

مرحله چهارم: شکر را اضافه کنید

یک قاشق سرخالی شکر را به نوشیدنی خود اضافه کنید.

در صورت تمایل برای خرید شکر می توانید به صورت حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه نمایید.

مرحله پنجم: چند قاشق آب اضافه کنید و همه مواد را له کنید

اندازه کمی آب (حدود 5 تا 6 قاشق سوپخوری) به موهیتو خود اضافه کنید. با استفاده از یک گوشتکوب کوچک یا قسمت انتهایی گوشتکوب همه مواد را خوب بکوبید تا له شوند و عطر و اسانس لیمو و نعنا کاملاً از بافت آنها خارج گردد. همه مواد باید خوب له شوند.

مرحله ششم: یخ را اضافه کنید

در ادامه درست کردن این نوشیدنی خنک تابستانی باید دو قالب یخ به مواد اضافه کنید. درب ظرف را محکم بسته و خوب تکان دهید. این کار باعث می گردد تا علاوه بر له شدن مجدد مواد، شکر نیز در آب کاملاً حل گردد. در این صورت همه مواد به خوبی با هم ترکیب می شوند.

مرحله هفتم: اندازه یخ خرد شده به لیوان سرو اضافه کنید

برای تهیه این موهیتو خوشمزه بهتر است از یخ خرد شده بهره ببرید. برای این منظور اندازه یخ را داخل کیسه پلاستیکی محکم ریخته و با وردنه یا گوشت کوب خوب بکوبید تا یخ شما کاملاً خورد گردد. یخ های خرد شده را در لیوان سرو بریزید.

مرحله هشتم: آب سرد را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه موهیتو بدون آب گازدار باید آب سرد را به سایر مواد موهیتو خود اضافه کنید.

مرحله نهم: موهیتو را در لیوان بریزید

حالا موهیتو آماده شده در ظرف شیکر یا شیشه مربا را در لیوان سرو بریزید. این کار را به آرامی انجام دهید تا همه مواد شما به یکباره ترکیب نشوند و شکل و ظاهر این نوشیدنی مطبوع تابستانی به خوبی حفظ گردد.

مرحله آخر: موهیتو لیمو نعناع بدون آب گازدار را تزیین و سرو کنید

با استفاده از چند حلقه لیمو و اندازهی برگ نعنا نوشیدنی خود را تزیین کنید و یک نی مخصوص در داخل لیوان خود بگذارید و موهیتو خود را نوش جان کنید؛ گوارای وجود!

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه موهیتو بدون آب گازدار به روشی دیگر

شما می توانید موهیتو خنک تابستانی بدون سودا را به روش دیگر نیز درست کنید. برای این منظور ابتدا باید آب لیموها را بگیرید و هسته شان را جدا کنید. سپس آب لیموترش را همراه چند برگ نعنا تازه، قسمت سبز پوست لیمو رنده شده (زست لیمو)، آب، شکر و یخ داخل دستگاه میکسر یا مخلوط کن بریزید.

برای خنک شدن این نوشیدنی بهتر است از اندازه بیشتر یخ بهره ببرید. حالا همه مواد را کامل با هم میکس کنید. در نهایت مواد ترکیب شده را داخل لیوان سرو بریزید و با حلقه های لیمو و برگ نعناع تزیین کنید.

نکات مهم در طرز تهیه موهیتو بدون آب گازدار

با رعایت نکات زیر شما می توانید عطر و طعم موهیتو لیمو نعناع بدون آب گازدار را افزایش دهید:

  • برگ های نعنا را همراه با ساقه ها و شاخه های کوچک و نازک آن جدا کنید تا عطر و اسانس نوشیدنی گوارای تابستانی بیشتر گردد.
  • اگر می خواهید نوشیدنی شما طعم تندتری داشته باشد از نعناع تازه بیشتری بهره ببرید.
  • هنگام تزیین یا استفاده از نعناع برای موهیتو خنک و گوارا حتماً برگ های نعنا را همراه ساقه های نازک آن چند بار روی میز کار بکوبید. این کار باعث می گردد تا عطر نعناع به خوبی از آن خارج گردد.
  • برای خارج کردن آب لیموها بهتر است، ابتدا لیمو را با کف دست کمی فشار داده و حرکت دهید تا آب لیموها راحت خارج گردد.
  • برای بیشتر شدن عطر لیمو در موهیتو بدون آب گازدار می توانید اندازهی پوست لیمو رنده نموده (زست لیمو) یا یک چهارم یک عدد لیموترش سبز با پوست و بدون هسته را با سایر مواد میکس کنید.
  • به جای شکر می توانید عسل به اندازه دلخواه اضافه کنید و موهیتو بدون شکر و آب گازدار درست کنید. برای تهیه عسل به صورت حضوری یا اینترنتی می توانید به فروشگاه های مراجعه کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن موهیتو بدون آب گازدار

آیا می توان از عسل به جای شکر برای تهیه موهیتو استفاده کرد؟

بله شما می توانید موهیتو بدون سودا را با عسل نیز تهیه کنید.

برای ترش شدن طعم موهیتو می توان اندازه بیشتری آب لیمو اضافه نمود؟

اگر طعم ترش موهیتو را دوست دارید می توانید از حلقه های بیشتری لیمو یا اندازه بیشتری آب لیمو تازه بهره ببرید.

آیا موهیتو بدون آب گازدار چاق کننده است؟

استفاده از شکر ممکن است مقدار کالری نوشیدنی شما را افزایش دهد. اگر نگران تناسب اندام خود هستید می توانید موهیتو بدون شکر و عسل نیز درست کنید. در این صورت اندازه زیادی از کالری نوشیدنی کاهش پیدا خواهد نمود.

استفاده از حلقه های لیمو یا آب لیموی تازه کدام یک برای تهیه موهیتو بهتر است؟

حلقه های لیمو یا آب لیموترش تازه هر دو باعث طعم ترشی و عطر نوشیدنی شما می شوند. استفاده از لیموهای حلقه شده باعث می گردد تا نوشیدنی شما حرفه ای و شکیل تر گردد.

منبع: افق کوروش
انتشار: 24 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1403 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109374

به "طرز تهیه موهیتو لیمو نعناع بدون آب گازدار در 15 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه موهیتو لیمو نعناع بدون آب گازدار در 15 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید